Početna IT & Business CSR Srbija 2021: Važno je da velike kompanije uspešno integrišu održivo poslovanje...

CSR Srbija 2021: Važno je da velike kompanije uspešno integrišu održivo poslovanje i dobročinstvo u svoje strateške inicijative

Color Media Communications sedmu godinu zaredom organizuje konferenciju CSR SRBIJA 2021: Responsible Business – Poslovni imperativ savremenog sveta posvećenu društveno odgovornom poslovanju u saradnji sa UNICEF Srbija, kompanijama Telekom Srbija i Telenor, Propulsion organizacijom i Naftnom industrijom Srbije.

Konferenciju je otvorila Gordana Čomić,  ministarka za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog u Vladi Republike Srbije koja je rekla da je epidemija poslala poruku Dosta sa ekonomijom pohlepe, menjajte društvene agende.

„Ne zaboravite da nas je pohlepa dovela do toga da nemamo dovoljno zdravstvenih usluga, da ne možemo da pomognemo svim ljudima, da ima društava gde ljudi od pandemije umiru na ulicama, da su napregnuti budžeti zato što odjedanput treba izdvajati za zaštitu zdravlja celokupnog stanovništva. Ekonomija treba da služi zdravstvu, školstvu, razvoju, zaštiti životne sredine, pa tek na 4. ili 5. mestu profitu koji je neophodan“,  istakla je Čomić.

Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji istakla je da podaci jasno pokazuju da četvrtina domaćinstava sa decom i dalje prijavljuje neplanirane troškove vezane za pandemiju COVID-19. I jedan opasan trend – u poslednjem talasu, roditelji jednog od 5 dece procenjuju da je njihovo dete goreg mentalnog zdravlja nego u periodu pre pandemije.

“Nejednakost se ne odnosi samo na prihode; nejednakosti u pogledu zdravlja, starosti, sposobnosti i invaliditeta, roda, pristupa tehnologiji, infrastrukture i geografske lokacije pogoršale su se zbog pandemije COVID-19“, zaključila je Kostadinova.

TRI KILOMETRA AUTOPUTA ILI NOVA GENERACIJA LIDERKI I LIDERA

Partner u regionalnoj organizaciji Propulsion Darko Soković koja zajedno sa američkom agencijom za međunarodni razvoj USAID sprovodi program medijske i digitalne pismenosti Nova pismenost, naveo je u okviru studije slučaja „Tri kilometra autoputa ili nova generacija liderki i lidera“ da su kompanije u Srbiji razumele da poenta više nije u vraćanju duga, nego da 21 milion evra koliko su kompanije dale u društveno odgovorne aktivnosti u prošloj godini nije dovoljno ni da se zakrpe male rupe u postojećoj infrastrukturi ili zdravstvenom sistemu, kao i da brza izgradnja reputacije i skriveni marketing kroz ovakve akcije daju slabe rezultate.

„Za njih, jedini mogući put je strpljivo strateško investiranje u novu generaciju mladih ljudi koji će biti u stanju da zemlju povedu napred u različitim oblastima i stvore novu, dotad neviđenu vrednost. Ovo su, naime, kompanije koje računaju na svoju budućnost u Srbiji, a mi iz Propulsiona im pomažemo da ta budućnost bude moguća u društvu u kome je izgrađena infrastruktura za uspeh“, istakao je Soković.

RESPONSIBLE LEADERSHIP – PREDVODNICI DRUŠTVENO ODGOVORNIH PROMENA

Na prvom panelu Responsible leadership – Predvodnici društveno odgovornih promena govorili su Nenad Stojković menadžer za održivi razvoj u kompaniji NIS Gazprom Neft, dr Tamara Vlastelica profesor na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu, Milana Jević Gledović potpredsednik pravnih poslova i zaštite resursa, član Izvršnog odbora kompanije Delez Srbija, i Dušan Stojaković, menadžer za korporativni marketing i održivi razvoj u kompaniji Hemofarm.

Menadžer za održivi razvoj u kompaniji NIS Nenad Stojković izjavio je da u skladu sa čvrstim opredeljenjem da već danas gradi bolju budućnost za sve u Srbiji, NIS je od 2009. godine kroz brojne društveno odgovorne projekte u lokalnim zajednicama uložio preko 4 milijarde dinara.

„Pomogli smo izgradnju, rekonstrukciju i opremanje brojnih škola, zdravstvenih ustanova, igrališta i parkova širom zemlje. Sve društveno odgovorne aktivnosti realizujemo pod sloganom „Budućnost na delu“, jer je naše strateško opredeljenje, a i iskrena želja menadžmenta i zaposlenih da našu zemlju menjamo na bolje i da to činimo svakog dana“, istakao je Stojković.

Potpredsednik pravnih poslova i zaštite resursa u kompaniji Delez Srbija Milana Jević Gledović ističe da je važno da velike kompanije uspešno integrišu održivo poslovanje i dobročinstvo u svoje strateške inicijative koje su redovne poslovne aktivnosti.

„Naš strateški okvir se zasniva na četiri oblasti, zdraviji izbori, zdrava ishrana, transparentnost proizvoda i odgovorno upravljanje otpadom“, navela je Jević Gledović.

Profesor na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu dr Tamara Vlastelica smatra da društvenu odgovornost treba promovisati, jer se time otvara jedno novo polje konkurencije, koje se pomera sa isključivo konkurencije u domenu proizvoda i usluga na teren društvene odgovornosti, a od čega društvo ima značajnu korist.

„Velika je akumulacija, društvenih faktora koje pritiskaju kompanije u smeru društveno odgovornog poslovanja, zaista bi bilo autistično ignorisati nešto što nije samo trend, već nužna potreba“, ističe Vlastelica.

Dušan Stojaković iz kompanije Hemofarm istakao je da tek kada doprinesete da zaposleni imaju osećaj kao da je kompanija njihova i da doprinos svakog pojedinca znači, možete govoriti o izvesnoj budućnosti. On je dodao i to da je oko 80 % njihovih kutijica od recikliranog kartona, a kompanija Hemofarm je za 10 godina spasila toliko šuma koje bi pokrile 157 hektara, što je ekvivalent 200 fudbalskih terena.

RESPONSIBLE DIGITAL WORLD – ZAJEDNO ZA DIGITALNO BEZBEDNU BUDUĆNOST

Na drugom panelu, na temu Responsible digital world – Zajedno za digitalno bezbednu budućnost govorili su Milica Begenišić, Sustainability and Events Senior Expert u kompaniji Telenor Srbija, Vesna Savić iz Unicef-a, Ana Mirković, izvršna direktorka Instituta za digitalne komunikacije, Jelena Žunić-Cicvarić direktor Užičkog centra za prava deteta.

Milica Begenišić navela je da kompanija Telenor promoviše  pozitivne strane interneta kako bi uticali na smanjenje digitalnog nasilja, a istovremeno nastoji da obezbedi edukaciju i pomogne jačanju kapaciteta mladih, njihovih roditelja i nastavnika kako bi internet za njih bio pozitivno iskustvo.

„Tom temom se strateški bavimo od 2012. i do danas smo, sa različitim partnerima, edukovali gotovo 40.000 dece kako da bezbedno koriste internet“, navodi Begenišić.

Vesna Savić iz Unicef-a navodi da je gejming postao centralni vid zabave 21. veka, a pandemija virusa korona je donela dodatnu eksploziju korišćenja online igrica.

„Postoje brojna istaživanja koja pokazuju da igrice unapređuju kognitivne veštine, bolju digitalnu pismenost, naravno postoje i brojni rizici koje donosi gejming ukoliko se koristi preko dozvoljenog vremena ili ukoliko deca mlađeg uzrasta igraju igrice koje su predviđene za mnogo starije. Ono što je dobro, generalno govoreći je da gejming industrija želi da bude odgovorna industrija“, zaključuje Savić.

RESPONSIBLE HUMANS – LJUDI U FOKUSU ODRŽIVOG POSLOVANJA

Tema trećeg panela bila je Responsible humans – Ljudi u fokusu održivog poslovanja, a tome su govorili Ana Divac, osnivač i predsednik UO Fondacije Ana i Vlade Divac, Tijana Koprivica, direktorka održivog poslovanja Delta Holdinga, Maja Božić, partner i CSMO kompanije Vega IT, i Miloš Janković, direktor za partnerstva u Catalyst Balkans.

Tokom panela Ana Divac je navela da Fondacija već skoro 15 godina postoji u Srbiji, a tome je prethodilo više od dvadeset godina humanitarnog rada u Americi.

„Za ovo vreme smo uspostavili partnerstva sa više od 700 kompanija i malih i srednjih preduzeća, sa više od 100 neprofitnih organizacija, a u naš rad je uključeno više od 700.000 individualnih donatora i volontera. Zajedno smo do sada sakupili više od 23 miliona dolara i usmerili za dobrobit građana i građanki Srbije. Mi svakodnevno dobijamo pisma i apele za pomoć, mnoge od tih priča su vrlo potresne, i trudimo se da odgovorimo na što više tih apela. Do sada je neku vrstu pomoći od nas dobilo više od 750.000 ljudi kroz oko 100 projekata, i to ne samo u Srbiji već i u regionu“, navela je Ana Divac.

Tijana Koprivica iz Delta Holdinga navodi da se u toj kompaniji na godišnjem nivou prave planovi za edukacije i razvoja svih zaposlenih.

„Naši zaposleni su naša najveća vrednost, i to je ključ uspeha Delta Holdinga. Važno nam je da zaposleni ne osećaju posao kao neku obavezu koju svaki dan moraju da ispune, već da ga vole. Mi ulažemo u naše ljude, u njihovo znanje, zadovoljstvo, kao i bezbednost na radu što je bio i prioritet tokom prethodne godine. Svesni smo da samo oni kadrovi koji raspolažu znanjem i koji su motivisani će nam pomoći da inoviramo i unapredimo naše biznise“, zaključuje Koprivica.

Celu konferenciju možete pogledati OVDE.