Početna IT & Business DRUGI DAN DIGITAL 2021 – Svim snagama napred ka još boljem korisničkom...

DRUGI DAN DIGITAL 2021 – Svim snagama napred ka još boljem korisničkom iskustvu

0

Color Media Communications osmu godinu zaredom organizuje Regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i medijima – DIGITAL 2021. Ovogodišnji DIGITAL se realizuje u dva formata, online koji je juče prezentovan i danas uživo u hotelu Metropol u Beogradu. Događaj se realizuje uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije i sledećih kompanija: Telekom Srbija, Telenor Srbija, SBB, A1, Orion telekom, National Geographic i Vision Partners.

Drugi dan konferencije otvorili su Miloš Cvetanović, državni sekretar, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i Nj. E. Jahel Vilan, ambasador Izraela u Srbiji.

Miloš Cvetanović, državni sekretar, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija rekao je da ovakvi događaji vraćaju nadu da ćemo se vratiti u pravu normalu.

“Ova pandemija je pokazala da upravo ona može poslužiti kao katalizator razvoja tehnologija i ono čemu težimo a to je informaciono društvo. Moramo voditi računa da ubrzani razvoj može biti haotičan i da je potrebno regulisati i kontrolisati taj razvoj a opet naći meru u toj regulaciji. Da bi ceo taj proces digitalne transformacije društva mogao da se odvija nesmetano, jako je važno da razvijemo poverenje. Da bi ljudi stekli poverenje moraju stvarno da razumeju tu tehnologiju. Sa druge strane, da bi tehnologija mogla dati prave rezultate, da bismo videli benefite tehnologije, neophodno je da nastavimo sa digitalizacijom svih segmenata poslovanja” – poručio je Cvetanović.

Nj. E. Jahel Vilan, ambasador Izraela u Srbiji predstavio je digitalnu diplomatiju Izraela.

“Izrael jako puno vodi računa o svom imidžu u svetu i naravno kako je predstavljen na digitalnim kanalima. Upravo zato se podrazumevalo da će Izrael predvoditi u procesu digitalizacije diplomatije. Odgovornost za građenje imidža Izraela podeljena je između tri ministarstva, ministarstva spoljnih poslova, ministarstva turizma i ministarsta strateškog planiranja. Cilj je bio predstaviti Izrael kao kosmopolitsko, progresivno, zapadnjačko i demokratsko društvo” – naveo je Nj. E. Vilan.

„GODINU DANA POSLE: Tradicionalni panel telekomunikacijskih lidera regiona“ moderirao je Dejan Ljuština CEO Vision Partners, a u panelu su učestvovali: Vladimir Lučić, CEO Telekoma Srbije, Dejan Turk, CEO A1 Srbija i A1 Slovenija, Milija Zeković, CEO SBB u Srbiji i CEO Telemach Crna Gora, Majk Mišel, CEO Telenor Srbija i Slobodan Đinović, CEO Orion Telekom.

U svom uvodnom izlaganju Dejan Ljuština, CEO Vision Partners, predstavio je trendove koje možemo očekivati u oblasti telekomunikacija u budućnosti. Ono što je sigurno, kako Ljuština objašnjava, je da će se nastaviti rast ovog tržišta gde će najviše tehnološke kompanije profitirati. SPAC (special purpose acquisition companies) neće biti u fokusu. Tržište kripto valuta će rasti, ali će se i transformisati. Biznis platforme će nastaviti sa razvojem. Potražnja za inovacijama će dolaziti od korisnika, ne od tehnoloških kompanija. Nastaviće se trka za sadržajem u medijima. 5G će spojiti tehnološke i telekomunikacione kompanije.

Vladimir Lučić, CEO Telekoma Srbije, naveo je da su se već navikli da rade i u okolnostima koje nameće pandemija, kao i to da se trend korišćenja digitalnih tehnologija nastavio.

„Čitavo tržište u regionu ide u smeru konsolidacije i svi se pripremaju za buduće servise, 5G, grade se optičke mreže i kod nas i u regionu. Naša strategija je vrlo jednostavna, pre svega radili smo na konsolidaciji tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Zatim smo tražili nove izvore prihoda, to je pre svega content, ulažemo dosta u produkciju. Cilj nam je da se širimo i na nova tržišta, kao što su Severna Makedonija, Nemačka i Švajcarska“ – istakao je Lučić.

Milija Zeković, CEO SBB u Srbiji i CEO Telemach Crna Gora naveo je da je kompanija SBB unela mnoge novine u proteklih godinu dana, nastavila je digitalizaciju gradova u Srbiji u želji da korisnicima ponude bolji internet, ali i bolju digitalnu televiziju.

„Podaci govore o tome da je prošle godine rast gledanja televizije i način gledanja potpuno drugačiji nego u prethodnom periodu. Sada se manje gleda linearna televizija, a više se vraća i gleda unazad. Podaci pokazuju da je korišćenje naše videoteke poraslo za 70 odsto, dok je korišćenje interneta poraslo za 60 odsto. Za vreme pandemije imali smo i porast fiksne telefonije. Kada je u pitanju širenje grupacije, u proteklih godinu dana, proširili smo se na dve zemlje, a to su Bugarska i Grčka“ – naveo je Zeković.

Majk Mišel, CEO Telenor Srbija, istakao je koliko je korisnicima bitno da budu povezani kvalitetnom mrežom na koju mogu da se oslone.

“Telenor se fokusira na dve stvari, ono što isporučujemo korisnicima, i ono što vidimo poslednjih osamnaest meseci a i što će se nastaviti je velika potražnja za povezanošću. Ljudi se oslanjaju na to bilo da rade u kancelariji, od kuće ili u hodu, i upravo taj proces da isporučimo tu konekciju nam je jako važno. Takođe, primetili smo povećanu potražnju za kapacitetom. Potreba da se napravi mesto za povećani broj podataka koji treba skladištiti i čuvati. Od nas se očekuje da 7 dana nedeljno, 24h pružamo uslugu i kada sve radi – sve je u redu. Međutim kada ne funkcioniše, jako je veliki stepen nervoze jer se toliko oslanjamo na mrežu koja nas povezuje. Drugi deo bitan za Telenor je kako isporučujemo svoju uslugu. Mi imamo dva cilja, jedan je da pružimo najbolju uslugu, kvalitetnu mrežu i drugi, da naša korisnička podrška bude zadovoljavajuća našim korisnicima” – naveo je Mišel.

Dejan Turk, CEO A1 Srbija i A1 Slovenija, istakao je da je fokus na onom što najbolje rade, a to je mobilna mreža.

“A1, rebrendiranje u A1 nam je dalo krila, vatru u očima, da osvežimo kompaniju, da ojačamo razlog zašto smo tu. Za nas je godina bila veoma dobra do sada, dobili smo i od naših vlasnika, Meksikanaca i Austrijanaca dodatni novac za investiranje, tako da je bila godina fokusa na ono što radimo najbolje, našu mobilnu mrežu. Podigli smo puno baznih stanica, raširili kapacitete i ušli u polje jakih igrača. Vip je bio poznat po dobrim reklamama, dobrom ponudom, ali mreža možda nije bila kao kod drugih dok je sa A1 potpuno nova priča. Šta bismo želeli sa A1 brendom? Sve ono dobro što je Vip uradio ali da nadogradimo sa kvalitetom, sa boljom mrežom i ulaskom u biznis” – zaključio je Turk.

Slobodan Đinović, CEO Orion Telekom, izjavio je tokom konferencije: „Pokušavamo da iskoristimo svoje prednosti, s obzirom na to da smo još uvek mali sistem brže donosimo odluke. U tom kontekstu promenili smo sher holding strukturu, postojeći sher holderi su ostali unutar, a sada je menadžment daleko iznad. Na taj način smo maksimalno olakšali način funkcionisanja“.

Đinović je dodao i to da privode kraju izgradnju optičke infrastrukture u svim većim gradovima.

„Gradimo i prvu solarnu elektranu, tako da će nam data centar biti u potpunosti u snazi koja odgovara potrošnji. Potpisali smo i ugovor sa dva automaker-a za više od 250 elektropunjača“ – podelio je Đinović sa prisutnima.

Nakon izvanrednog i inspirativnog panela nastavljamo dalje sa programom i panelom „CREATECH: WHERE CREATIVITY MEETS TECHNOLOGY – Kreativne veštine i nove tehnologije u službi razvoja biznisa“ i pozivamo sve da dalje prate konferenciju na YouTube kanalu Color Media Communications.

Foto: Goran Zlatković