Početna Kultura Popularizacijom do muzejske „pismenosti“ i navika

Popularizacijom do muzejske „pismenosti“ i navika

Seminar Muzej i komunikacija NK ICOM Srbija 4.11.2015. SZPB (1)

Trećeg dana seminara „Muzeji i komunikacija“, u organizaciji Nacionalnog komiteta Međunarodnog saveta muzeja (NK ICOM Srbija), u Spomen zbirci Pavla Beljanskog (SZPB) upriličen je okrugli sto, koji je pred muzeologe, istoričare umetnosti, stručnjake iz oblasti odnosa sa javnosti u domenu kulture i ostalih struka bliskih ovoj sferi društvenog delovanja, „postavio“ temu „Šta mediji očekuju od muzeja“, a na čijoj „trpezi“ se ne kao drevni britanski, kralj Artur, ali svakako kao, najveći domaći izdavač časopisa magazinskog tipa, našao, Robert Čoban ispred Color Press Group-e, sa urednicima Lidijom Ćulibrk („Lepota i zdravlje“) i Žikicom Miloševićem (portal „Nova energija“).

Seminar Muzej i komunikacija NK ICOM Srbija 4.11.2015. SZPB (2)

Pozdravljajući prisutne i znatiželjnike, upravnica SZPB (koja je uz Galeriju Matice srpske, beogradski Artis centar, te CPG podržala organizaciju ovog skupa), dr Jasna Jovanov je napomenula da se nada da će upravo kroz ovakav vid skupova započeti nova era u muzeološkom životu zemlje i da je organizovanje seminara „Muzeji i komunikacija“ verovatno jedan od modaliteta putem kojih možemo konačno doći do onakavih muzeja kakve želimo da imamo.

Seminar Muzej i komunikacija NK ICOM Srbija 4.11.2015. SZPB (8)

Napominjući da „imamo posla sa self made“ čovekom i svojevrsnim srpskim Rupertom Mardokom, govoreći o Robertu Čobanu, mr Tamara Ognjević je u ulozi vrsne moderatorke potcrtala da je CPG iznašao dobre, kreativne i originalne načine u pogledu saradnje pisanih i elektronskih izdanja ove kuće sa jednim delom institucija i ustanova kulture u Srbiji.

Polazeći od zamisli da teme vezane za kulturu, treba predstaviti mnogo širem auditorijumu i populaciji većoj od jedan odsto stanovništva (koliko po statistici Zavoda za izučavanje kulture, iznosi učinak ljudi zainteresovanih za kulturne sadržaje i „proizvode“ u našoj zemlji), mi u Color Press-u, smo pokrenuli u saradnji sa SZPB, GMS, šidskom galerijom „Sava Šumanović“, te „Konjovićevim“ muzejom u Somboru nekolike projekte koji su imali izuzetan odziv i naišli na vrlo topao prijem kod publike. U tom smislu smo u „Domu Vojske“ u Beogradu, u saradnji sa SZPB predstavili Bukovčevo remek delo „Veliku Izu“, dočim smo sa Galerijom „Sava Šumanović“ iz Šida i „Milan Konjović“ iz Sombora, te našim magazinom „Lepota i zdravlje“ realizovali projekte „Jedan slikar, 10 fotografa, 20 umetničkih dela“, koji su kako im i naziv veli, trebali i rekao bih uspeli da rekontestualizuju i aktuelizuju velike potpise srpskog slikarstva Šumanovića i Konjovića kroz objektive poznatih srpskih fotografa i fotoreportera, koji su na osnovu viđenih dela ovih gromadnih lumena naše kulture, reintepretirali njihova dela u novom, savremenom ključu – ispripovedao je direktor CPG. Naglašavajući da je jedan od domena poslovanja CPG i organizovanje konferencija i tzv. event-ova, odnosno događaja od društvenog značaja, u kojima je ova kompanija postala jedan od lidera u regionu, takođe ostvaren u saradnji sa institucijama kulture-poput „Book talk“-a koji je za mesta događanja imao GMS i SZPB.

Seminar Muzej i komunikacija NK ICOM Srbija 4.11.2015. SZPB (7)

Glodurka „Lepote i zdravlja“, Lidija Ćulibrk je istakla kao primer pozitivne kampanje, editorijal ovog ženskog magazina posvećen fresko slikarstvu, kroz modni izraz, koji je urađen u saradnji sa mr Tamarom Ognjević i beogradskim Narodnim muzejom, dok je urednik portala „Nova energija“, Žikica Milošević naglasio da je bez preispitivanja i praćenja savremenih tokova plasmana umetničke produkcije ali i kulturne baštine, svaka bitka sa šund subkulturnim obrascima unapred izgubljena, odnosno da mesta elitizmu, na uštrb nove publike, u institucijama i ustanovama kulture ne treba biti.

Seminar Muzej i komunikacija NK ICOM Srbija 4.11.2015. SZPB (5)

Utisak prisutnih je da muzeji i pinakotečke institucije kao neiscrpni izvori narativa, moraju osavremeniti svoj pristup kako prema medijima kao medijatorima i pratiocima njihovog rada, tako i prema publici koja bi stekla naviku odlaska u ova zdanja koja nisu samo spektakularne skulpture i arhitektonska remek dela dočim aktivni agensi društva, upravo blagodareći programima i izlagačkoj delatnosti u njima.

Seminar Muzej i komunikacija NK ICOM Srbija 4.11.2015. SZPB (3)

Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Spomen zbirka Pavla Beljanskog

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here