Početna Kultura Promocija knjige “Dragan Aleksić – likovne kritike”

Promocija knjige “Dragan Aleksić – likovne kritike”

0

Promocija zbirke “Dragan Aleksić – Likovne kritike”, održaće se u četvrtak, 28. februara, s početkom u 19 časova, u Spomen-zbirci Pavla Beljanskog.

Spomen-zbirka Pavla Beljanskog je u saradnji s Narodnom bibliotekom Srbije krajem 2017. godine objavila knjigu „Dragan Aleksić – Likovne kritike“ autorke prof. dr Jasne Jovanov. Značaj ove publikacije potvrdila je i nagrada „Pavle Vasić”, za publikovano delo iz oblasti primenjene umetnosti i dizajna za 2017. godinu, koju dodeljuje Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije. U mesecu u kom se obeležava početak pokreta Dada, u Spomen-zbirci Pavla Beljanskog biće održano predstavljanje ovog izdanja.

Pored autorke prof. dr Jasne Jovanov, u promociji učestvuju i recenzenti publikacije prof. dr Gojko Tešić, dr Igor Borozan, kao i prof. dr Milanka Todić i prof. dr Dragan Stanić, predsednik Matice srpske.

Dragan Aleksić (Bunić kod Korenice, 1901 – Beograd, 1958) jedna je od najautentičnijih i najznačajnijih ličnosti u kulturi međuratne Jugoslavije, poznat pre svega kao utemeljitelj dadaističkog pokreta na jugoslovenskim prostorima. Posebnu oblast u njegovom kritičarskom opusu predstavlja likovna kritika, kojom počinje da se bavi 1921. godine, objavljujući u dadaističkim i zenitističkim revijama nekoliko tekstova u kojima se osvrće na savremene pojave i ličnosti. Sa napuštanjem dadaističke prakse ne prestaje da prati savremene pojave i o njima piše u časopisu Misao (1923). Između 1927. i 1935. godine prati beogradsku likovnu scenu i svoja zapažanja objavljuje u dnevnom listu Vreme. U tom periodu objavio je oko 80 kritika. Ove kritike predstavljaju nezaobilazni izvor u svakom istraživanju umetničkih tokova pomenutog perioda, a stavovi izneti u njima često korespondiraju sa shvatanjima našeg vremena; zbog toga Dragana Aleksića prepoznajemo kao izuzetno značajnog hroničara i kritičara, izvanrednog dara zapažanja i dovoljno smelosti da svoj sud izloži javnosti.

Ulaz je slobodan.