Sterijansko druženje sa CPG i Liješevićevi “Pijani” obeležili šesti dan teatarskog festivala

Sterijansko druženje sa CPG i Liješevićevi “Pijani” obeležili šesti dan teatarskog festivala

SHARE

Balerine-BLU_014

Uz “Balerine” kao poklon predstavu Srpskog narodnog pozorišta, 61-om po redu Sterijinom pozorju, u režiji Milene Bogavac, šesti po redu festivalski dan obeležilo je izvođenje “Pijanih”, Ateljea 212 u režiji Borisa Liješevića, a po tekstu nove evropske dramaturške vedete, Ivana Viripajeva.

Sterijanski sićani divani i jagode sa šlagom

0RH_0328

Da je atmosfera, pravo festivalska, uprkos kriznim i po svemu plošnim vremenima, podsetilo nas je i već tradicionalno, šesto po redu, druženje kompanije Color Press Group, i njenog predsednika Roberta Čobana, te potpisnice ovih redova sa istaknutim Sterijancima i pozorišnicima, upriličeno u novosadskom restoranu “Lazin salaš”, gde su se bistrile teme od aktuelno-sterijanskih, preko teatarsko-teatroloških dilema, do onih dnevno-političkih i vezanih za brojna goruća pitanja u sektoru kulture, koja bi se mogla podvesti pod sintagmu “pravda za umetnike i poštenu ‘teligenciju'” , kojem su prisustvovali, (gablecujuć ko u najbolja vremena, sa sve sezonskim jagodama sa šlagom za desert): direktor Sterijinog pozorja, žovijalni i marišni, dr Miroslav Miki Radonjić; ovogodišnji članovi žirija: Miloš Latinović, direktor Bitef teatra; Željko Jovanović, umetnički direktor Pozorišta na Terazijama; glumac, Saša Torlaković; profesor Fakulteta Tehničkih nauka, dr Radivoje Dinulović; selektorka Pozorja, dr Marina Milivojević-Mađarev sa suprugom Milanom; upravnici srpskih pozorišta: Zoran Stamatović, NP Užice i umetnički direktor ovog pozorišta, Nemanja Ranković; Mihajlo Nestorović, NP Sombor; Aleksandra Milosavljević, upravnik SNP; Milivoje Mlađenović; urednica programa Međunarodne saradnje Sterijinog pozorja, Dušana Todorović; protokol maestra Minja Lagator; glodur časopisa “Scena”, dr Zoran Đerić, novinarka Ana Tasić, te Ivana Gajić, Goran Ibrajter, Agota Kučera Vitkai, te pokrajinski sekretar za kulturu i informisanje, u odlasku, Slaviša Grujić.

0RH_0334

U selekciji nacionalne drame i pozorišta, tzv. takmičarskom delu festivalskog programa, reditelj Boris Liješević, se drugi puta o ovogodišnjem Pozorju (o drugom Sterijanskom danu odigrana je njegova postavka “Brašna u venama” u Međunarodnom progarmu “Krugovi”) “oglasio” iščitavanjem egzistencijalnih i duhovnih problema savremenog čoveka, “Pijanima” po tekstu pisanom za dizeldorfski Šaušpilhaus, ruskog popularnog dramaturga, Ivana Viripajeva, u izvođenju “Ateljea 212” iz Beograda.

IMG_8321

Smeštajući likove u drami u stanje permanentno pijanih, iz raznih razloga, Viripajev, sa svim Božijim nasleđem, “ruske duše, slovenskog prostranstva i dubine”, pokušava da problematizuje Večna pitanja (toliko imanentna ruskoj književnosti-Dostojevski, Tolstoj, Čehov, Limonov, ma tušta i tma literata i antologika koji pisahu na ove teme i na koje se Viripajev među ostalim poziva, prim. TŽJ)-o potrazi za smislom života, božijoj promisli, strahu od konačnosti, mestu u univerzumu. Kroz likove “savremenika”-menadžera banaka, direktora građevinskih kompanija i reklamnih agencija, te njihove supruge(Svetozar Cvetković, Nenad Ćirić, Jelena Đokić, Isidora Minić, Brane Trifunović, Branka Šelić, Dejan Dedić, Dara Džokić) i dakako, njima o koncu jukstapozicionirane direktora filmskog festivala i prostitutke, te očajne ni devojke ni tinejdžerke (Nebojša Ilić, Jelena Petrović, Marta Bjelica) stvara se sukob-drama u njihovim slučajnim i usputnim interakcijama i komunikacijama, koje se prepliću ili slučajno ukrštaju “pod svetlima nekog zapadnog velegrada”.

IMG_8318

Sa vrlo jasnom duhovnom i literarnom porukom (pozivajući se na pesnika Omara Hajama i njegovu “Rubaije”, Dostojevskovljev “moto”-da će lepota spasiti svet, te pregršt biblijskih “scenarija”) da samo ljubavlju prevladavamo sve moguće palosti, malodušnosti, sitnež misli i postupaka, sve naše nesavršenosti, pokušavajući da zavolimo sebe, da bismo se oslobodili, stega i bremena svih gadarija koje svaki Božiji rab čini na ovome Zemljinom šaru, za svoga veka, Liješević i “Ateljeovci” su nam ponudili jedno teško i uznemirujuće, ali svakako, teatarskog čitanje “večite stvarnosti” ljudske prirode. Uz sjajnu scenografiju Aleksandra Denića, kostime je potpisala Maja Mirković, a muziku za “Pijane” komponovao Aleksandar Kostić.

BLU_8796

I o vojo Sterijanskoj večeri, među pozorišnicima i mariocima, prepoznali smo i: upravnika Ateljea 212 i glumca, Branimira Brstinu; doajenku glumišta Miru Banjac; Olju Balašević; glumce: Aleksandru Cakanu Pleskonjić; Gordanu Đurđević-Dimić; Sašu Gajina i Gordanu Jošić Gajin, itd… prevodioce i pisce, Lasla Vegela i Arpada Vicka; Tatjanu Marković i Milana Šolaju; dr Vesnu Najdovsku i Aleksandra Plačkova; Vladu Rakića; Borisa i Helenu Labudović; dr Veska Bojata i dr Natašu Nikolić-Bojat; teatrologa Miroslava Radonjića; reditelja Voju Soldatovića; Vesnu Farkaš, Branu Kovačević; Jelicu Gligorin; Ivanu Koči; Ljilju Dinić i druge marioce teatra.

IMG_8294

IMG_8295

BLU_8799

IMG_8303

IMG_8304

IMG_8305

IMG_8306

IMG_8309

IMG_8310

IMG_8303

Autor: Teodora Ž.Janković
Foto: B. Lučić i V. Rakić

NEMA KOMENTARA

OSTAVI KOMENTAR