Početna Danas u gradu Novosađani obeležili Novu godinu po julijanskom kalendaru aplaudirajući duetu cveća oličenom u...

Novosađani obeležili Novu godinu po julijanskom kalendaru aplaudirajući duetu cveća oličenom u operi i flimu

0

Kad je opera srela film  (21)

Tražila se karta više, a mesta je bilo manje. Ovako bi se u najkraćem mogla opisati atmosfera, na Velikoj sceni “Jovan Đorđević” pred početak tradicionalnog Novogodišnjeg gala koncerta solista, hora i orkestra Opere Srpskog narodnog pozorišta (SNP), upriličena sinoć, pod nazivom “Kad je opera srela film”.

Kad je opera srela film  (1)

U dvočasovnoj zabavi, koja je imala pretenziju da bude scenski spektakl (koji je na žalost, ipak izostao jer se kriza i osećanje teskobe i nemira u povodu smanjenja budžetskih sredstava za kulturu, a samim tim i ulaganja u programske i ostale aktivnosti izuzetno oseti) jer je tematski spojila dva vida umetničkog ispoljavanja – operu i film, novosadska publika je bila u prilici da se na rolerkosteru emocija i reminiscencija prošeta kroz najlepše arije klasičnog repertoara od “Don Đovanija” (Mocart), “Đokonde” (Ponkijeli), opere Lea Deliba “Lakme”, Pučinijevog “Đani Skikija” i “Toske”, Ofenbahovog “Orfeja u podzemlju”, čije arije “O mio babbino caro”, “Duet cveća”, “E lucevan le stele”, “Kankan”, “La ci darem la mano” i druge, štovaoci sedme umetnosti prepoznavahu kao lajt-motive antologijskih filmskih ostvarenja poput “Čuvajući Tesu”, “Diznijeve fantazije”, “Piterovih prijatelja”, “Sobe sa pogledom”, “Babetine gozbe”, “Serpika”, “Lare Kroft”…

Kad je opera srela film  (3)

Drugi deo programa Gala koncerta “udružene koterije” Opere SNP, publiku i marioce rafiniranog osećaja za popularno i zabavno odveo je u nostalgični sentimentalni svet “Titanika”, “Priče sa zapadne strane”, “Otpisanih”, “Ratova zvezda”, “Pirata sa Kariba”, “Kraljeva Mamba”, Almodovarovih “Visokih potpetica”, ali i “novijih filmskih ostvarenja”, koja su planetarno postala antologicima filmske umetnosti poput “Ja u ljubav verujem” i “U stvari ljubav” i “Četiri venčanja i sahrana”.

Kad je opera srela film  (20)

Pod dirigentskom upravom, kijevskog đaka (diplomirao je na Nacionalnoj muzičkoj akademiji Ukrajine), Mikice Jevtića, a u režijskoj postavci Katarine Mateović Tasić uz hor i orkestar Opere, svoje interpretacije popularnih filmskih hitova, odnosno arija i muzičkih lajtmotiva, imali su i solisti Opere SNP: izuzetni i ovacijama ispraćeni – Jelena Končar, Saša Petrović, Nebojša Babić, Goran Krneta i dečiji sopran, Irina Brodić.

Kad je opera srela film  (17)

Solidan nastup imale su i Danijela Jovanović, Senka Nedeljković, Vasa Stajkić, Laura Pavlović, Saša Štulić i Verica Pejić, dočim su Svitlana Dikar i Darija Olajoš-Čizmić, izgleda bile prilično umorene od ovih svečarskih dana, što je i publika osetila i valorizovala u skladu sa “premorom”.

Kad je opera srela film  (12)

Međ’ izuzetno brojnom publikom i štovaocima opere i filma, odnosno pristupa umetnosti na široko popularnim osnovama o prigodama “mas-proslava”, promišljenim na edukativan način (a ne jeftino-populističko-šund kičovskim kakav je priredila gradska administracija na Trgu slobode, u vremenima recesije i krize) prepoznali smo i advokate Vladimira Vavu Horovica, Slobodana Beljanskog, Žarka i Jelenu Nikolić; Milana Stupara; pokrajinskog sekretara za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, Branislava Bugarskog i suprugu mu, upravnicu Galerije Matice srpske, Tijanu Palkovljević-Bugarski; upravnika SNP, Aleksandra Sašu Milosavljevića i sekretara Muzičke omladine Novog Sada, Milana Radulovića; upravnicu Opere SNP, Iru Prodanov; kompozitora, Stevana Divjakovića; arhitektu, Vladimira Rakića; urednika novosadskog lista “Dnevnik”, Miroslava Stajića; urologa, dr Gorana Marušića; reditelja, Gorana Vukčevića; glumicu Gocu Đurđević-Dimić, direktora Sterijinog pozorja, Miroslava Mikija Radonjića i brojne druge ličnosti iz varoškog javnog života.

Kad je opera srela film  (2)

Kad je opera srela film  (22)

Kad je opera srela film  (23)

Autor: Teodora Ž. Janković
Foto: Vlada Rakić