Početna Danas u gradu Tribina “Šekspirova pozornica Joce Savića” u Srpskom narodnom pozorištu

Tribina “Šekspirova pozornica Joce Savića” u Srpskom narodnom pozorištu

0

Tribina “Šekspirova pozornica Joce Savića” održaće se danas, 2. jula, u foajeu Srpskog narodnog pozorišta s početkom u 19 časov.

Tribina se održava u okviru Šekspir festivala, u organizaciji Šekspir festivala i Pozorišnog muzeja Vojvodine.

Na tribini će učestvovati: dr Zoran Maksimović, kustos teatrolog u Pozorišnom muzeju Vojvodine i Nikita Milivojević, direktor i osnivač Šekspir festivala.

U okviru pratećeg programa festivala postavljena je i izložba „Šekspirova pozornica Joce Savića”, čiji je autor Biljana Niškanović, viši kustos u Pozorišnom muzeju Vojvodine,

Izložba posvećena ovom nadarenom srpskom glumcu i reditelju, koji je na nemačkoj pozorišnoj sceni ustanovio novi princip igranja Šekspira i bio ispred svog vremena, do danas ostao nepoznat u domovini i našoj pozorišnoj javnosti. O njegovom značaju za evropsko pozorište 19. veka takođe se malo zna.

Rođen u Novom Bečeju 1847. godine, Joca Savić je svoju karijeru gradio u najznačajnijim nemačkim pozorištima krajem 19. veka, a ono što je svakako najzanimljivije u njegovom životu i radu jeste činjenica da je upravo delo Šekspira predstavio u potpuno novom i orginalnom svetlu na nemačkim scenama, čime je praktično ustanovio novi princip igranja Šekspira.

Joca Savić je sa 20. godina bio prvak Geteovog pozorišta u Vajmaru, a glumio je i na pozornicama Burgteatra u Beču, Manhajma … Kao reditelj Kraljevskog dvorskog i nacionalnog pozorišta u Minhenu osnovao je čuvenu novu Šekspirovu pozornicu na kojoj je u periodu od 1889. do 1906. godine režirao27 dela, od kojih je 17 Šekspirovih.

Izložba posvećena životu i stvaralaštvu Joce Savića, čuvenog glumca, reditelja i pozorišnog pedagoga realizovana je u saradnji Šekspir festivala i Pozorišnog muzeja Vojvodine.

“Evropa još od elizabetanskog vremena nije poznavala takvog Šekspira kakav je bio prikazivan na Savićevoj Šekspirovoj pozornici u Minhenu. Njegova pozornica je svakako otkriće i predstavlja početak novog shvatanja i umetničkog oblikovanja pozorišnog prostora koje će nastaviti Eduard Gordon Krejg i Adolf Apija i koje će trajati sve do najnovijeg poimanja praznog prostora Pitera Bruka i siromašnog pozorišta Ježija Grotovskog.”

Foto: Promo