Početna Politika Stiže zakon o ozakonjavanju nelegalno podignutih objekata

Stiže zakon o ozakonjavanju nelegalno podignutih objekata

ZORANA MIHAJLOVIC SA PREDSTAVNICIMA KANJIZE I NISA

Stiže zakon o ozakonjenju nelegalno podignutih objekata i to je dobra vest za građane, jer takvih objekata u Srbiji ima preko milion i po, izjavila je za Radio-televiziju Vojvodine potpredsenica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i telekomunikacija Zorana Mihajlović.

Bukvalno je svaki treći izgrađen nelegalno, a u Srbiji ima 4,5 miliona objekata. Ovo nije proces legalizacije, ovde više nema dobrovoljnosti. Država će sve ozakoniti i upisati u katastar sve one koji ispunjavaju uslove. Dakle da nisu izgrađeni na klizištama, močvarama, zaštićenom području… Cilj je da završimo da tom pričom o nelagalno izgrađenim objektima“, rekla je ministarka.

Prema njenim rečima, ovaj zakon je brz, jeftin i efikasan, a Vlada želi da se ceo postupak završi najkasnije do kraja sledeće godine.

Zbog onih koji su već dali velike sume novca za privatizaciju, kažem da ovaj zakon nije pravedan, ali on mora da reši jedno ozbiljno pitanje koje je u interesu cele države. Fiksna taksa za legalizaciju objekata je 5.000 dinara. Postoje ludi koji su predali zahteve za legalizaciju, njih je preko 700.000. Oni će plaćati samo tu taksu i lokalne samopurave odmah kreću u proces ozakonjenja. Taj proces, od trenutka građani kad plate taksu, može da se završi u roku od deset dana i država ih upisuje u katastar“, kaže ministarka Mihajlović.

Kako je navela, kada je reč o onoj drugoj grupi ljudi, odnosno onih 800.000 koji nisu predali ništa od papira, građevinske inspekcije već izlaze na teren i popisuju objekte, a zatečeno stanje će uporediti sa satelitskim snimkom.

Neće biti povlašćenih

Sve što je izgrađeno, a nije na satelitskom snimku, biće srušeno. U tome neće biti povlaščenih. Od ovih taksi država će dobiti deset milijardi dinara, od čega 60 posto ide u lokalne samouprave i gradove, 40 posto u budžet“, objasnila je ministarka.

Potpredsednica Vlade Srbije izjavila je da će autoput na Koridoru 10 biti završen do kraja sledeće godine i očekuje se da će se transport robe, koji je do sada zaobilazio Srbiju, vratiti na naše puteve.

O Koridoru 10 se priča već 15 godina i trebalo je davno da bude završen. Dakle, da je bio završen na vreme, odnosno pre pet godina, Srbija danas ne bi bila zemlja koju zabilaze oni koji se bave transportom robe. Plan je da sve bude završeno do kraja 2016. godine i verujemo da će se prevoz robe i putnika vratiti na našu teritoriju jer je Srbija najkraći put od Istoka do Zapad i očekujemo nove prihode“, izjavila je Mihajlović za Radio-televiziju Vojvodine.

Ona kaže da smo, koliko je do sada novca dato za Koridor 10, mogli još jedan da napravimo.

Naime, plaćali smo razne penale i kazne, jer krediti nisu povlačeni na vreme. Mnoge kompanije koje su radile na Koridoru nisu završavale radove na vreme, a niko ih nije opominjao niti im je naplaćivao penale. Krivi su oni koji nisu vodili računa, a u to vreme su se nalazili na čelu ministarstva i Vlade, jer se prosto nisu dovoljno posvetili tome. Sada na svakih desetak dana timovi Ministarstva obilaze radove i kompanije. Mi smo raskinuli ugovor sa jednom bugarskom kompanijom, i to je prvi put da se tako nešto dogodilo“, kaže Mihajlović.

Zatvoreni sistem putarine za bolju bezbednost

Kada je reč o kvalitetu puta i asfalta, Srbija je na dnu liste, a ministarka kaže da je prioritet da se završe koridori 10 i 11 i da budu dobro održavani.

Sada imamo dogovor i sa lokalnim samoupravama i da one više novca odvoje za lokalne puteve, pa se tako nekako snalazimo. Prihod od autoputa je većinom išao na njegove održavanje, ali je odvajano i za ostale puteve“, kaže ministarka.

Dodaje da će se zatvorenim sistemom naplate putarine koji je počeo danas da funkcioniše, na autoput vratiti teški kamioni koji više neće prolaziti kroz lokalne sredine i uništavati lokalne puteve, a samim tim će biti i mnogo bezbednije za lokalno stanovništvo.

Do juna sledeće godine, ceo autput od Mađarske do Makedonije biće u ovom zatvorenom sistemu naplate putarine po pređenom kilometru. U ovome je ispoštovana preporuka Evropske unije, ali tu je i potreba da se ispoštuje bezbednost lokalnih sredina. Sa druge strane, to neće uticati na prihod “Puteva Srbije” baš zbog toga što će se na autoput vratiti teški kamioni“, kaže ministarka Mihajlović.

Objašnjava da je postojala i varijanta uvođenja vinjeta, ali se ovaj sistem pokazao kao bolji.

Treba reći da manji broj zemalja u Evropi primenjuje vinjete. A zatvoreni sistem putarine je unapredio naplatu. Moja je preporuka da se što više putarina plaća elektronski, jer to je najblje u ovom trenutku“, zaključuje ministarka Mihajlović.

Autor: RTV
Foto: Beta

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here