Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na tunelu Iriški venac, koji se gradi u okviru budućeg Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.
Vučić je rekao da će ceo Fruškogorski koridor u dužini od 47,7 kilometara biti završen za dve i po godine.
“Sever Srbije dobija najviše puteva sada, velika su ulaganja u Vojvodinu, projekat Fruškogorskog koridora ide dobro, za dve i po godine se završava, a 1. decembra 2026. za nas je dan D i ima toliko projekata koji do tada moraju da se završe”, rekao je on.
“Mislim da nikad nije bilo toliko mostova da se grade u Novom Sadu”, rekao je Vučić.
Predsednik je rekao da će dogodine morati da se krene u projektovanje proširenja auto-puta Beograd – Novi Sad, iako će voz sve više preuzimati putnike.
“Imamo sve više vozila, ljudi to nevoljno priznaju, standard je sve veći pa imaju po više automobila. Ali i međunarodni saobraćaj je sve veći”, rekao je Vučić.
On je govorio o planovima za završetak više deonica auto-puteva, pa je tako naveo da ove godine treba da se završi 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a da je u toku izgradnja 642 kilometara.
Vučić je najavio da u Leskovac dolazi ogromna investicija iz oblasti biotehnologije.
Zajedno sa Vučićem radove obilaze i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, ministar građevinarstva Goran Vesić, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i predstavnici kineske kompanije CRBC.
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu, građevinski je najzahtevnija tačka Fruškogorskog koridora i to će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021. godine i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara drugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu.
Sistem za nadzor bi trebalo da prati i nivo zagađenja.
Izgradnja Fruškogorskog koridora u dužini od 47,7 kilometara vredna je 606 miliona evra, koji će biti brza saobraćajnica sa po dve trake.
U novembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači da će, kako je tada rekao ministar Vesić, prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do polovine 2026. godine i ceo koridor spojen sa Novim Sadom, uključujući i most kod Petrovaradina.
Izvor: 021.rs, tanjug.rs
Foto: Arhiva