Početna IT & Business ODRŽANA KONFERENCIJA “CSR SRBIJA 2022”: Društveno odgovorno poslovanje – standard koji mora...

ODRŽANA KONFERENCIJA “CSR SRBIJA 2022”: Društveno odgovorno poslovanje – standard koji mora da se podrazumeva

0

Danas je u Narodnoj skupštini Republike Srbije održana osma po redu konferencija CSR Srbija 2022 posvećena društveno-odgovornom poslovanju, a ove godine je dodatno u fokus stavljeno održivo poslovanje u cilju okupljanja svih aktera posvećenih sferi koja direktno utiče na bolje i zdravije poslovno okruženje u Srbiji. Konferenciju su podržali UNICEF Srbija, Delta Holding i Wiener Stadtische osiguranje.

Okupljene je na početku pozdravio Ivica Dačić, predsednik Narodne skupštine Republike Srbije rečima da je društvena odgovornost u poslovanju nešto što bi danas trebalo da se podrazumeva, nešto bez čega je bilo koja poslovna aktivnost prosto nezamisliva.

“Država je u ovom pogledu uradila mnoge dobre korake, mi ulažemo veliki napor da stimulišemo poslodavce da se ponašaju društveno odgovorno. Počev od radnog angažovanja osoba sa invaliditetom, od brojnih propisa za sprečavanje diskriminacije u sferi rada, pa do stimulacija za razne vidove društveno odgovornog poslovanja. To je naša obaveza koja proističe iz socijalne funkcije države i mi ćemo je još više unapređivati nego do sada”, rekao je Dačić.

Na otvaranju se obratila i Gordana Čomić, ministarka za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog u Vladi Republike Srbije koja je istakla da je uloga ovog resornog ministarstva da pomogne da dođemo do očovečenja profita.

“U pripremi je strategija ljudskih prava u Srbiji gde privatni sektor ima izuzetno važnu ulogu i važno je da ustanovimo okvir u kome je jasno definisano kako poštujemo ljudska prava, kako ih vide kompanije, kako vidimo ljudski razvoj i da ljudi koji zajedno rade sa nama na izgradnji kompanije i njenom razvoju budu cenjeni i zaštićeni”, navela je Čomić.

Gordana Predić, posebna savetnica ministarke kulture i informisanja je u svom izlaganju istakla da kultura predstavlja suštinu društveno odgovornog društva i kao takva je ključna i za društveno odgovorno poslovanje kompanija.

“Ministarstvo kulture i informisanja podstiče medije da se bave ovom temom na društveno odgovorni način i da informiše građane o ovim važnim temama”, rekla je Predić.

“Sve više je očigledno da ono što su umetnosti i kultura u mogućnosti da ponude postaje izuzetno važno kompanijama”, zaključila je Predić.

Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji je bila poslednji govornik u uvodnom krugu izlaganja koja je istakla da “prava deteta su suštinski važna investicija za našu održivu budućnost. Kompanija koja integriše poštovanje dece i podršku njima u svoju strategiju i poslovanje stvara pozitivne efekte po decu i društvo, od čega i sama može imati konkretnu korist”.

Robert Čoban, predsednik Color Press Group, je ispred organizacije konferencije društveno odgovorno ponašanje svih pojedinaca ne sme da bude samo deklarativno spomenuto u statutu kompanije, misija ili vizija već svi to treba da živimo svaki dan.

“Svakodnevno treba ponavljati koliko je važno pomagati slabijima od sebe i to bilo da ste pojedinac, kompanija ili javna institucija i zato je važno da organizujemo ovakve događaje i danas osmi put zaredom promovišemo dobre prakse, delimo ideje i trudimo se da aktiviramo sve građane, kompanije i institucije u našoj zemlji”, zaključio je Čoban.

LEAVE NO ONE BEHIND – Jednaka šansa za sve članove društva je prvi panel ove konferencije koji je moderirala Vesna Savić Đukić, šefica odseka za saradnju sa privatnim sektorom u UNICEF-u. U panelu su učestovale: Marija Beslać, direktorka za komunikacije i partnerstva u Nordeus fondaciji, Sanja Rajačić, direktorka Odeljenja za interne komunikacije i CSR u banci Intesa Beograd i Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija u Delezu Srbija.

U panelu je napravljen veliki osvrt na aktivnosti koje se sprovode, koje UNICEF sa svojim partnerima sprovodi kako bi se s jedne strane zaštitili deca i mladi a s druge je fokus stavljen na rad sa njima kako bi dostigli svoj maksimum.

“Poslovanje sa svrhom, poslovanje koje brine o svojim zaposlenima, o deci i mladima, o zaštiti životne sredine je nešto što postaje realnost jer su kompanije uvidele da se može uspešno poslovati i aktivno doprinositi društveno odgovornom društvu”, navela je Savić Đukić.

DESIGN BETTER FUTURE – Lideri održivog poslovanja je drugi panel gde smo imali priliku čuti šta na ovu temu imaju da kažu: Tijana Koprivica, direktorka održivog poslovanja Delta Holdinga, Tamara Vlastelica, profesor na Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu, Tijana Janković, Trag Fondacija i Vesna Bjelić, urednik, Telegraf.rs. Moderator je bio Nenad Stojković, MSG Global Solutions.

“Aktuelni CSR projekti Delta Holdinga su „Naše selo”, „Digitalno selo” i „Treći roditelj”. „Naše selo” je pokrenut krajem 2018. godine, u cilju razvoja poljoprivrede i obnove sela u Srbiji, najpre u selima Mala Jasikova i Dubočane, kod Zaječara. Ove godine u projekat je uključeno i Bačko Novo Selo. Kroz projekat prenosimo znanja o modernoj proizvodnji, uz stručnu podršku u finansiranju i plasmanu. Projekat „Digitalno selo” realizujemo u Mokrinu. Cilj ovog projekta je, osim modernizacije poljoprivrede, i njena digitalizacija. Projekat „Treći roditelj” usmeren je na pomoć porodicama koje su u riziku da im deca budu izmeštena u ustanove socijalne zaštite. Sprovodimo ga zajedno sa udruženjem „Putokaz”. Cilj projekta je očuvanje bioloških porodica kroz rad sa socijalnim radnicima i materijalnu pomoć koju im pružaju zaposleni Delta Holdinga”, navela je Koprivica.

DRUŠTVENA ODGOVORNOST I KULTURA je poslednji panel ovogodišnje konferencije u kome su govorili: Miodrag Dinulović, direktor Kraljevačkog pozorišta, Slavko Spasić, direktor Prirodnjačkog muzeja u Beogradu, Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije Matice srpske, Novi Sad i Jelena Medaković, direktorka Muzeja grada Beograda. Panelom je moderirala Ivana Beatović Jovanović, PR ekspert.

Rad svih institucija kulture je po ideji društveno odgovoran saglasni su panelisti. Više je načina na koji kultura u svakoj od njih utiče na društvo, a s druge strane kulturne instituije pokreću značajne teme o kojima treba razgovarati i pokretati društveno odgovorne kampanje u kojima mogu i treba da učestvuju i kompanije u Srbij kroz svoje društveno odgovorno delovanje.

Kao i na prethodnim konferencijama, uspeli smo da iznesemo nove ideje, da govorimo o novim načinima unapređenja društveno odgovornog poslovanja i da istaknemo uspešne primere poslovanja sa svrhom. Ispred kompanija u Srbiji je dug put u oblasti društvene odgovornosti s tim da ova konferencija pokazuje da svi akteri kontinuirano rade i unapređuju svoj segment, bilo to kompanija, državna uprava, nevladinin sektor ili zainteresovani pojedinci koji takođe menjaju svet na bolje u svom malom mikro univerzumu.

Foto: Žarko Radovančev