Početna Aktuelno “Turizam 2021: Na putu oporavka” – Srbija može biti optimistična kada je...

“Turizam 2021: Na putu oporavka” – Srbija može biti optimistična kada je domaći turizam u pitanju

Online konferencija „Turizam 2021: Na putu oporavka“ koju organizuje kompanija Color Media Communications u saradnji sa Ministarstvom  trgovine, turizma i telekomunikacija, a uz podršku AMS Osiguranja održana je danas.

Na otvaranju konferencije ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić izjavila je da u odnosu na svet i Evropu, Srbija može biti optimistična bar kada je u pitanju domaći turizam.

„Oporavak turizma zavisi isključivo od brzine imunizacije koja se sprovodi. Ako izuzmemo Veliku Britaniju, Srbija je po stepenu imunizacije prva u Evropi. To nam govori da možemo očekivati rast domaćeg turizma u odnosu na prošlu godinu, koji, naravno, neće biti približan onome na šta smo mi navikli, naročito u rekordnoj 2019. godini. Trebaće nam dosta godina da se vratimo na taj nivo“, navela je ministarka Matić. 

Ona je dodala i to da kada se poredimo sa razvijenim turističkim destinacijama u svetu koje je pratio veliki rast turizma u poslednjih 20 godina, taj veliki rast je doveo do činjenice da u 2020. godini imamo pad putovanja za čak 72% i ovo je vratilo međunarodna putovanja tamo gde su ona bila daleke 1990. godine. Matić je, takođe, istakla da će Savet za razvoj i oporavak turizma početi uskoro sa radom i predložiće čitav niz mera koje će omogućiti Srbiji da postavi nove prioritete u oblasti turizma.

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam AP Vojvodine Nenad Ivanišević istakao je na otvaranju konferencije:„Budžet Sekretarijata za privredu i turizam uvećan je za 66 odsto i već od 1. marta krenuli su prvi konkursi jer želimo da što pre taj novac dođe do ljudi koji se bave turizmom, a sve u cilju razvoja turističkih potencijala Vojvodine“.

Ivanišević je naveo i to da je njihov cilj ove godine da povrate oznaku „Najbolje iz Vojvodine“, ali ne samo za proizvode, već i za usluge, tako da mogu da konkurišu i turistički potencijali. Dodao je da je Vlada Vojvodine izdvojila i značajna sredstva za ovu akciju koja počinje sredinom godine.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović navela je da je ukupan promet domaćih turista umanjio štetu koja je nastala prethodne godine, a gledano prema ukupnom broju noćenja vratili smo se u 2014. godinu kada smo imali ukupno oko šest miliona noćenja.

„Promenila se i struktura turista, u 2020. godini oko 70 odsto noćenja je realizovano od strane domaćih turista. Ono što mi vidimo kao neophodan put oporavka jeste stabilizacija pandemije. Ohrabrujući podatak su rezultati istraživanja Svetske turističke organizacije koji pokazuju da je čak 54 odsto ispitanika iz 10 ključnih emitivnih tržišta Evrope izjavilo da će putovati u narednih šest meseci“, naglasila je Labović.

Direktorka Turističke organizacije Vojvodine Nataša Pavlović je istakla da se nije osetilo toliko veliki sunovrat kada je turizam Vojvodine u pitanju.

„Tim Turističke organizacije Vojvodine je još početkom vanrednog stanja napravio kampanju „Zaplovite panonskim morem“, a u kampanji „Na vojvođanski način“ smo govorili i u toku letnjih meseci i to je dovelo do porasta turista za 26 odsto. Ovo nije period kada treba nešto čekati, mnogo se radi, subvencije države, kao i sistem vaučera takođe su doprineli su dobrim rezultatima“, navela je Pavlović.

Tokom ostatka konferencije govorili su ambasadori i eksperti iz inostranstva o očekivanjima u njihovim zemljama, ali i predstavnici turističke privrede iz našeg regiona. Predstavnici HoReCa industrije govorili su o tome kako će ova grana preživeti drugu godinu pandemije.

Prvi panel nam je približio iskustva i očekivanja kada je u pitanju turizam stranih zemalja. Ambasadori i inostrani stručnjaci govorili su na temu trenutnog stanja u njihovim zemljama i podelili sa nama svoja očekivanja u vezi sa daljim razvojem turizma. U panelu su učestvovali Nj.E. Eduardo Botelho Barbosa, ambasador Brazila, NJ.E. Maria Virginia Pina, ambasadorka Portugala, Dr Asma Moulay, direktorka komunikacije i saradnje u Ministarstvu turizma, zanata i porodičnog rada u Alžiru, Nabil Bziouech, direktor Nacionalne turističke organizacije Tunisa za Srbiju i Tiago Fereira, član UO Serbia4youth.

Nj.E. Eduardo Botelho Barbosa, ambasador Brazila istakao je kako bi voleo da zaboravi 2020. godinu i da svi moramo da gledamo isključivo ka budućnosti.

“Vesti iz moje zemlje u poslednja dva dana nisu sjajne zbog pojave varijacije, tačnije mutacije virusa koji je dosao iz Amazonije i mnogo je zarazniji. Ipak, moramo da nastavimo sa našim životima. Turizam je izuzetno važan segment. Idemo napred. Imamo planove za budućnost bez kovida, a imamo i plan B za narednih par meseci ukoliko se pandemija nastavi”, izjavio je ambasador.

Osvrnuo se potom na turističke odnose između Brazila i Srbije i istakao da veruje da je Srbija nova destinacija Brazilaca.

“Moj posao je lak u tom polju, jer Srbi imaju pozitivnu sliku o Brazilu. Cilj je da pokušamo da navedemo što više ljudi da putuje. Primetno je da se iz godine u godinu povećava broj Brazilaca koji dolaze u Srbiju. Verujem da je Srbija nova destinacija koja je sve više na radaru Brazilaca”, izjavio je ambasador.

NJ.E. Maria Virginia Pina, ambasadorka Portugalije istakla je značaj vakcinacije na putu oporavka turizma jedne zemlje i naglasila da kada je u pitanju poboljšanje turističkih odnosa Portugalije i Srbije prioritet je uspostavljene direktne avio linije.

“Oporavak  je u toku, ne ide lako iz razloga što su varijacije virusa poremetile sve. Računali smo na vakcinaciju, koja se i dešava, ali ne tempom kao u Srbiji. Srbija je šampion po tom pitanju”, izjavila je ambasadorka Portugalije.

Tiago Fereira, član UO Serbia4youth istakao je da je na promociji srpskog turizma počeo da radi od 2011. godine putem svojih online kanala.

“Srpski turizam je u usponu. U poslednjih šest meseci imao sam ogroman broj poruka ljudi koji dolaze iz Brazila i pitaju za informacije. Mi imamo potrebu da upoznajemo nove ljude i nove kulture čak i ako to znači da moramo da radimo PCR test s vremena na vreme, da nosimo maske i izbegavamo mesta sa velikim brojem ljudi”, rekao je Tiago.

“Mislim da će Brazil pomoći Srbiji i regionu na putu ka oporavku jer srećom Srbija i pojedine zemlje imaju politike koje nisu toliko stroge za internacionalne putnike. Ljudi i dalje mogu doći i mogu putovati”, naglasio je Fereira.

Učesnici drugog panela,  predstavnici turističke privrede regiona: Aleksandar Seničić – direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije -YUTA, Tijana Maljković, sekretar Udruženja za turizam, Privredna komora Srbije, Branislav Knežević, direktor Turističke organizacije Novog Sada. Izneli su svoja mišljenja, analize i predviđanja vezana turizam u regionu tokom 2021. godine.

Tokom trećeg panela učesnici su pokušali da daju odgovor na pitanje da li će HoReCa industrija preživeti drugu godinu pandemije. Mišljenja su razmenili: Georgi Genov, direktor Poslovnog udruženja hotelijera i restoratera Srbije – HORES, Ivona Borojević, direktorka prodaje i marketinga hotela Fontana, Vrnjačka Banja, Radivoj Nićin, direktor Agro-turistiičkog kompleksa Karin salaš i Karmen Krivokapić, ugostitelj i član Upravnog odbora Udruženja ugostitelja UGONS

Konferenciju „Turizam 2021: Na putu oporavka“ možete pogledati OVDE.