Početna Gradske teme Parking u Novom Sadu: Problem koji ne može da se reši

Parking u Novom Sadu: Problem koji ne može da se reši

Vozači u Novom Sadu na pravim su mukama kada treba da pronađu mesto za parkiranje.

Gužvi nema samo u centru, već i u ostalim gradskim naseljima. Iako su gradske vlasti nekoliko puta obećavale izgradnju javnih garaža, za sada se i dalje čeka na rešavanje ovog problema.

Portparol JKP “Parking servis” Radovan Jeknić kaže da je problem parkiranja najveći u centru grada. Kako dodaje, veliki broj automobila, grad koji raste iz dana u dan, urbanistički problem, problem naših loših navika da moramo da se parkiramo neposredno pored mesta u koje idemo, sve to doprinosi ogromnim gužvama.

– Potrebne su javne garaže. Da li te garaže treba praviti u centru pa dovlačiti ljude opet automobilima tu, to je sad jedno veliko pitanje, a to je svakako urbanistički problem i tu bih loptu prebacio na urbaniste. Da bismo rasteretili najopterećenija mesta ograničili smo vreme parkiranja, u crvenoj zoni na dva sata. Parkiranje je svakako živ problem i on se nikad ne može rešiti jednom za sva vremena – ukazuje Jeknić.

Izgradnja javnih garaža na Limanu i dalje su tema. Prošle godine građani su se pobunili protiv planova urbanista, podneli veliki broj primedbi, ali na potpuno razumevanje nadležnih nisu naišli. I dok građani tvrde da bi izgradnja garaža na mestima gde su sada parkinzi uništilo postojeće zelenilo, ali i značajno unizilo kvalitet života, donosioci odluka imaju drugačije mišljenje.

Biljana Simonović iz inicijative “Sačuvajmo Liman od betona” kaže da bi usvajanje javnih planova trebalo da bude transparentnije, ali i objašnjava zbog čega su Limanci ustali protiv garaža u svom kraju.

– Naša ideja je da zaštitimo zelene i javne površine kojih je sve manje. Nama je stalo da ih sačuvamo zbog našeg zdravlja, da imamo zdravo okruženje, što nam pre svega i Ustav garantuje. Smatramo da proces usvajanja javnih planova treba da bude transparentniji. U to treba da se uključe mesne zajednice koje će obaveštavati građane o izmenama u regulacionim planovima, kako bismo mogli da odreagujemo na vreme, a ne da nam se govori kako smo kasno stigli i da ništa ne može da se promeni – ukazuje naša sagovornica.

Da bi se smanjila zagađenost vazduha, prema preporukama Evropske unije svaki grad treba da ima oko 25 odsto zelenila u odnosu na ukupnu površinu grada. U zavisnosti od dela grada Novi Sad ima između pet i 15 procenata zelenih površina. Iako ovi podaci nisu na zavidnom nivou, betoniranje javnih površina širom grada i podizanje višespratnica se nastavlja.

Pronalazak parkinga nije problem koji je zadesio samo centar grada. Zbog izgradnje firmi koje nisu obezbedile dovoljan broj mesta, kao i drugih faktora, i ljudi u naseljima imaju problem. Njihova mesta često zauzimaju drugi automobili, pa su prinuđeni da se parkiraju na neoznačenim površinama.

Da često ima problem sa paukom i da parking mesta nedostaje i u nasleljima, kaže i radnik banke u centru, Marko Tadić.

– Na posao ne mogu da idem automobilom, jer postoji rizik da nema slobodnog mesta, a i kada bih ga pronašao morao bih na svaka dva sata da pomeram auto. To nije izvodljivo jer ne smem da napuštam radno mesto. Radije se odlučujem za gradski prevoz. U slučaju da se uputim negde automobilom postoji verovatnoća da kada se vratim neću pronaći parking mesto ispred svoje zgrade. Mogao bih da kupim još jedan automobil umesto kazni koje sam platio pauku. Novom Sadu definitivno treba više javnih garaža – zaključuje Tadić.

Urbanistima ostaje težak zadatak da osmisle kompromisno rešenje kojim bi se javne garaže gradile bez velikog ugrožavanja prirode. U međuvremenu, gradonačelnik Miloš Vučević najavljuje drastične namete za investitore koji ne izgrade dovoljan broj parking mesta za objekat. Takođe, podzemne i nadzemne garaže mogle bi da se grade već od kraja ove godine. Za projektovanje, gradnju i upravljanje podzemnim garažama u Ulici Modene, na Trgu republike, kod Banovine i nadzemne spratne garaže u Šafarikovoj, javila se jedna kineska kompanija.

Izvor: 021
Foto: Ilustracija/Pixabay

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here