Početna Gradske teme Stručno predavanje “Kako pisati i opstati”: Komunikacija je izvor svih nesporazuma

Stručno predavanje “Kako pisati i opstati”: Komunikacija je izvor svih nesporazuma

Dvodnevno stručno predavanje „Kako pisati i opstati“ održano je u Novom Sadu u prostoru dnevnog lista Magyar Szo. Predavanja su održali novinarka i NLP trener Tatjana Vojtehovski, direktor i urednik „Nedeljnika“ Veljko Lalić i novinar, autor i voditelj – sada na RTV-u, Aleksandar Timofejev.

Fokus predavanja bio je na lokalnim i manjinskim medijima, sa ciljem upoznavanja, umrežavanja, razmene iskustava i ideja.

Vojtehovski se na početku fokusirala na komunikacijski aspekat koji je isto bitan i medijskom radniku, menadžmentu jednog medija, pa i svakom od nas svakodnevno. Upravo zato što je, između ostalog, NLP trener, polaznicima je pružila uvid u alate koji će olakšati svaki vid komunikacije sa sagovornikom.

– Komunikacija je izvor svih nesporazuma – počela je tako Tatjana Vojtehovski, napravivši svojevrsni uvod u simbiozu informacije, njenog prezentovanja i kranje karike – sagovornika.

Pričajući o postojanju filtera kroz koje prolaze informacije, uz akcenat da će tu istu informaciju kroz filter drugačije svako od nas primiti, naglasila je da moramo da znamo da je velika razlika između opisa i interpretacije. Upravo kao medijski radnici, rekla je, važno je da upamtimo da smo sami odgovorni za komunikaciju i da nesporazum, u biti, ne postoji.

Od raporta, preko kongruentnosti, pitanja koja počinju sa zašto, pa sve do upotrebe veznika ali do fidbeka, prisutni su mogli da uoče u čemu greše i kako bi sebe mogli lakše da pripreme za teren, bitan intervju, pa i razgovor sa nadređenim i članovima porodice.

Sa druge strane, Veljko Lalić počeo je svoje izlaganje time da je suština u ceni dnevne štampe nasuprot tome da bi jedan nedeljnik imao viši tiraž, a povod je svakako bila održivost i proizvod jednog medija.

Njegovo mišljenje je da imamo kvalitetnije novinarstvo u odnosu na region, što bi neko posmatrao kao paradoksalnu činjenicu.

– Imamo nasleđe devedesetih, dakle još uvek imamo medije gde možemo da objavimo sve – rekao je on juče.

Saveti koje su polaznici čuli odnosili su se na pronalazak odgovarajućeg modela za određeni medij koji će se „preslikati“ i dosledno pratiti, pronalazak ljudi za taj isti model, damping, pa i pretplata. Jako je važno da menadžment bude osvešćen po pitanju planova i budžeta, podsetivši da on sve gleda i prati na godišnjem nivou.

Timofejev, kao poslednji predavač u ciklusu stručnog okupljanja u Novom Sadu, fokusirao se isključivo na priču o manjinskim medijima. Kako je objasnio, pripadnici manjina već imaju tačno definisanu grupu kojoj se obraćaju, što je jedna velika prednost. Upravo kroz diskusiju mogao je tačno da se sagleda ugao priče koji je pokrenut, kroz mnoštvo ideja, projekata i akcija koje su u planu, ili su realizovane.

Uz kreiranje imidža medija i jedne afirmativne priče, preko različitih akcija i umrežavanja, Timofejev je rekao jednu zvučnu stvar koja oslikava trenutno stanje u kom su mediji.

– Ako si ti sve, ti si onda ništa.

Predavanje „Kako pisati i opstati?“ realizovalo je udruženje „Integracije Sada“. Pre Novog Sada, predavanje je održano i u Nišu.

Autor i foto: Milica Savić