Početna IT & Business Milica Đokić: Za poslovni uspeh važno je pronaći lični recept i biti...

Milica Đokić: Za poslovni uspeh važno je pronaći lični recept i biti mera samom sebi

Milica Đokić - direktorka korporativnih komunikacija "Color Press Grupe" u sedištu kompanije u Novom Sadu
Milica Đokić – direktorka korporativnih komunikacija “Color Press Grupe” u sedištu kompanije u Novom Sadu

U godini u kojoj obeležava deceniju rada u kompaniji “Color Press Group” Milica Đokić dobila je značajno regionalno priznanje u oblasti PR-a i odnosa s javnošću. Direktorka korporativnih komunikacija najveće izdavačke kuće na prostoru bivše SFRJ kaže da joj ovakve nagrade laskaju, ali je u poslu ne opuštaju.

Ova tridesetosmogodišnja Novosađanka adresu u rodnom gradu pre pet godina zamenila je beogradskom, a poslovne uspehe nastavila je da niže i u novoj kompaniji “Color Media Communications”, koja u okviru CPG organizuje niz konferencija, publikuje časopis “Diplomacy&Commerce”, a svakodnevno atraktivan sadržaj prezentuje javnosti i putem nekoliko internet portala.

Milica ističe da nema poseban savet za mlade koji danas počinju da se bave PR-om i marketingom jer su sastojci uspeha uvek drugačiji, ali se zato rado seća svojih mentora koji su je pohvalama, inspirativnim sugestijama i dobronamernim i konstruktivnim kritikama usmerili na put kojim već deset godina sigurno korača.

Posle završene Karlovačke gimnazije upisali ste Filološki fakultet u Novom Sadu. Ipak, umesto za katedrom ili u prevodilačkoj službi obreli ste se u PR-u?

– Francuski jezik i književnost i dalje su moja velika ljubav iako, nažalost, imam sve manje dodira s tim jezikom. Kada sam upisivala Karlovačku gimnaziju, bila sam gotovo sigurna da ću studirati engleski jezik, međutim, u mom slučaju mogla bi se primeniti izreka “Ja planiram a Bog se smeje”. Ništa nije bilo po planu, ali ne mogu da kažem da sam nezadovoljna ishodom.

Ko je i u kom trenutku prepoznao vaš talenat za PR i marketing?

– Nakon što sam odslušala drugu godinu na Filozofskom fakultetu, shvatila sam da bi mi odgovaralo nešto dinamičnije i upisala sam Fakultet za uslužni biznis gde mi je mentor bio pokojni profesor Ognjen Bakić koji je mnogo pre mene bio siguran da ću se baviti marketingom i PR-om. Njegovi udžbenici i danas su oslonac za mnoge predmete iz marketinga u turizmu i marketinga uopšte, na fakultetima u Srbiji i regionu. Mnogo sam naučila od njega.

Milica Đokić na čelu je kompanije Color Media Communications koja godišnje organizuje više od 60 konferencija na različite teme
Milica Đokić na čelu je kompanije “Color Media Communications” koja godišnje organizuje više od 60 konferencija na različite teme

Opišite nam svoje početke? Da li je sve išlo glatko ili je bilo momenata kada ste poželeli da se bavite nekim manje intenzivnim i zahtevnim poslom?

– U “Color Press Grupi” počela sam da radim kao asistent urednice magazina “Bravacasa”, Tatjane Marić. Imala je strpljenja za moja mnogobrojna pitanja a veliku podršku imala sam i od naših lektorki i redaktorki Mirjane Pantoš i Angeline Čakširan. Vrlo brzo počela sam da organizujem i događaje za “Bravacasu” a kasnije i za ostale časopise u CPG. Sarađivala sam s predsednikom “Color Press Grupe” Robertom Čobanom na izradi PR strategije kompanije i kako mi je to uzimalo sve više vremena, na moje mesto u “Bravacasi” došla je arhitektica Sonja, dok sam ja startovala s formiranjem PR sektora. Svakog dana kroz glavu mi prođe pitanje: “Šta mi je sve ovo trebalo?” pogotovo kada sam dugo van kuće ili radim na zahtevnim projektima. No, kad padnem odmah ustajem, očistim kolena i podignem glavu. Uvek prevlada odgovornost koja je jača od bilo kakvog problema i sve to me vodi u novi dan, novi projekat, nova osvajanja.

Kako izgleda jedan vaš radni dan? Imate li radno vreme?

– Ustajem oko 7.30, odvedem sina u vrtić i oko 9.30 sam u redakciji. Moj tim sve je brojniji i trudimo se da uz jutarnju kafu prođemo najvažnije teme i planove. Nakon toga svi smo užurbani, odgovaramo na mejlove, telefoniramo, šalimo se i vičemo, svako u sopstvenoj stvarnosti, ali u kolektivnoj euforiji. Ima tu i lepote i grozote kao u svakom poslu. Trudim se da obaveze završim do 17 časova, ali to je ponekad vrlo teško. Odlasci na događaje takođe su važan deo mog posla, a pored toga često organizujemo višesatne konferencije i dešava se da ceo dan provedem van kuće.

Koliko je lako, odnosno teško, predstavljati najveću izdavačku kuću na Balkanu?

– Kada 10 godina radite u jednoj kompaniji znate joj bukvalno svaki otkucaj srca. S “Color Press Grupom” sam odrastala i stasavala i nikad mi nije bilo teško da nas predstavim. Ponosna sam na naše uspehe i teško mi je kada rezultati izostanu a znam koliko smo truda uložili. Na sreću, preovladavaju uspesi.

Na koje poslovne uspehe ste posebno ponosni?

– Pre svega na naš celokupan portfolio, na 15 godina uspešnog izlaženja časopisa “Lepota i zdravlje”, na zabavu povodom lansiranja prvog broja magazina “Hello!” u Srbiji, na sve konferencije koje smo dosad organizovali, na naše portale i humanitarne projekte.

U okviru kompanije CPG već nekoliko godina vodite CMC, firmu koja se bavi organizacijom različitih događaja – da li je teško biti vođa tima od kojeg se uvek očekuju vrhunski rezultati? Gde pronalazite inspiraciju i nove ideje?

– Pre nekoliko godina timu “Color Media Communicationsa” rekla sam da ne iznose ideje koje ne mogu da realizuju ili ne vide način za njihovu operacionalizaciju. U ovom poslu većina kolega je kreativna, ali ne volim kada se priča završi samo na ideji. Ponekad smo spremni da dobru ideju “izguramo” pa makar nas i koštala. Novac nam nije jedini motiv i to je ono što stvara dobre vibracije u našem timu. Iako ni od koga danas ne možete očekivati da radi za “tapšanje po ramenu”, primetila sam da u ovom poslu ne opstaju oni koji u cilj i realizaciju ne unose emocije.

Izdvojte manifestaciju koju organizujete sa posebnim zadovoljstvom?

– Bila i ostala – “Puzijada”, takmičenje u puzanju beba koje je osmislila Aida Bajazet, bivša urednica magazina “Mama i beba”.

Milica Đokić i Aleksandar Šapić: Uručenje zahvalnice za iskazanu humanost i nesebičnu pomoć Color Press Grupe Humanitarnoj fondaciji “Novi Beograd”
Milica Đokić i Aleksandar Šapić: Uručenje zahvalnice za iskazanu humanost i nesebičnu pomoć Color Press Grupe Humanitarnoj fondaciji “Novi Beograd”

Nakon titule Dame, usledila je i nagrada Pro.PR. – da li vas, i na koji način, obavezuju i daju li vam “vetar u leđa” za nove poslovne poduhvate?

– Na nagradu zaboravite čim je dobijete jer ne sme da vas sputava niti da vas opusti. Zahvalna sam što je moj rad primećen, ali smatram da svi treba da daju maksimum u svom poslu i da je to potpuno normalna stvar.

Majka ste trogodišnjeg dečaka i supruga uspešnog preduzetnika – koliko je teško uskladiti poslovne obaveze i porodični život?

– Nije lako, ali je moguće. Sin mi je najveća ljubav i radost, a suprug me podržava jer je svestan činjenice da bi moj mozak, ukoliko je besposlen, postao “đavolje igralište”. Najteže je postići umerenost u svemu, nemam recept, ali se trudim.

Već pola decenije živite u Beogradu. Kakve vas impresije i sećanja vezuju za Novi Sad – grad u kojem ste rođeni, odrasli i započeli karijeru?

– Volim Beograd, ali sam Novosađanka, to se nikada ne može promeniti. U Novom Sadu su sve dečje i školske uspomene, poznati mirisi, ljudi, ulice, porodica.

Uvek ste srdačni, nasmejani, doterani… Imate li poruku za devojke kojima ste uzor u ovom poslu? Koje osobine moraju da krase uspešnog PR menadžera?

– Važno je da vam je kosa uvek čista, sve ostalo može da prođe (smeh). Moja porodica kaže da sam “držanje” nasledila od predaka Hercegovaca, a borbeni stav od bake Ličanke. Blagost dugujem vojvođanskoj liniji, ali iskrenost je ipak najvažnija u ovom poslu. Svako mora da pronađe svoj lični recept i da bude sebi mera jer su sastojci uvek drugačiji.

Autor: Tatjana Mišović
Foto: Privatna arhiva

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here