Početna IT & Business Održana konferencija CSR Srbija 2020.

Održana konferencija CSR Srbija 2020.

Color Media Communications šestu godinu za redom organizovala je konferenciju posvećenu društveno odgovornom poslovanju.

Zbog situacije sa pandemijom korona virusa (Covid-19) konferencija CSR Srbija 2020 – Društvena odgovornost u vremenima krize prvi put je juče održana online, a svi zainteresovani mogli su konferenciju da prate i aktivno učestvuju preko live streama na  YouTube kanalu Color Media Communications. 

Na ovogodišnjoj konferenciji govorilo se o budućnosti CSR-a, najnovijim trendovima i izazovima. Saznali smo kakvo je bilo društveno odgovorno poslovanje kompanija za vreme pandemije. U novonastaloj situaciji uvideli smo neophodnost brze reakcije celog sistema i solidarnosti u svakom smislu, kao i značaj volonterizma kao jednog od načina za pomoć zajednici. Pričali smo i o tome kako su kompanije obezbedile svojim zaposlenima mogućnost rada od kuće i pojačale svoje društveno odgovorne aktivnosti kada je građanima bilo najpotrebnije. U poslednjem panelu osvrnuli smo se na značaj odgovorne proizvodnje i potrošnje, edukaciju potrošača i smanjivanje otpada.

Konferenciju je otvorila Maja Gojković, predsednica Narodne skupštine Republike Srbije:

– Država je tokom borbe protiv kovida-19 pokazala da može dobro da reaguje u teškim vremenima i da odgovornim odlukama može da se nosi sa savremenim izazovima, za koje nijedna država, pa i one razvijenije od Srbije, nisu bile spremne – rekla je predsednica Skupštine Srbije Maja Gojković.

Gojković je dodala da je najveći deo građana razumeo koliko je bila važna ta borba i dodala da o tome svedoče brojni primeri solidarnosti. Prema njenim rečima, važan deo tog zajedničkog odgovora društva bili su upravo odgovorni pojedinci, među njima i javne ličnosti, kao i kampanje koje su pokazale koliko je humanost značajna u takvim okolnostima.

– Mera uspeha svake moderne kompanije svakako je i briga koju pokazuje za zajednicu čiji je deo. Istovremeno, građani žele da vide humanije lice kompanija čije proizvode kupuju i čije usluge koriste – rekla je Gojković.

Nakon Maje Gojković, gledaocima se obratila Regina De Dominicis, direktorka Unicefa za Srbiju:

– Način na koji su kompanije reagovale i kako su se ponašale tokom krize izazvane pandemijom virusa COVID-19 značajno će uticati na njihov rejting i celokupno poslovanje u budućnosti – poručila je Regina.

Na konferenciji je govorio Nj. E. Jan Lundin, ambasador Kraljevine Švedske u Srbije koji je istakao:

– Za švedske kompanije koje se fokusiraju na razvoj svog održivog poslovanja CSR je jedno od glavnih oruđa, jer jača njihovu konkurentnost i doprinosi dobrom imidžu Švedske. Prema tome, i država i kompanije smatraju da je CSR pitanje trgovinske politike kao i pitanje kako promovisati Švedsku.

Na prvom panelu pod nazivom “Društveno odgovorno poslovanje za vreme i nakon pandemije korona virusa (Covid-19)” koji je moderirala Ruža Veljović, direktorka Diplomacy and Commerce magazina, govornici su bili: Marija Vujanić, Communications and Sustainability Director, Telenor Srbija; Tijana Koprivica, direktorka za održivo poslovanje, Delta Holding; Aldo Lele, Sustainability Manager South East Europe Croatia, Romania, Serbia, Slovenia, Ukraine-Ikea i Milica Babić, Officer Manager za korporativnu društvenu odgovornost i sponzorstva, Vojvođanska banka.

Marija Vujanić, iz Telenora je ovom prilikom istakla:

– Za nas je, pored donacija, bilo važno da pomognemo u onome što je naša opšta oblast. Ponudili smo veliku količinu besplatnog interneta i telefona đacima i studentima koji su pratili online nastavu. Drago mi je da su i ostale kompanije postupile na isti ili sličan način u momentu kada je to bio imperativ.

Aldo Lélé, menadžer za održivi razvoj kompanije IKEA za Jugoistočnu Evropu je rekao:

– Sami možemo da napravimo promenu, ali jedino zajedničkim snagama možemo da stvorimo rezultat i akciju, što se i sada pokazalo. Svrha vodilja naše kompanije uvek će biti pomoć najugroženijima širom sveta koji su uvek u našim srcima i mislima – poručio je Aldo.

U drugom panelu pod nazivom “CSR u eri COVIDA-19: primeri dobre prakse i novi pravci razvoja” govorili su: Miloš Paunović, CSR Specialist, Nordeus; Jasmina Ilić, direktorka korporativnih poslova TeleGroup; Branislav Jovanović, menadžer za društvenu odgovornost Banca Intesa i Ivana Todorović, menadžer odeljenja marketinga i komunikacija OTP banka Srbija. Panel je moderirala Milica Marković, Corporate Communications Manager, Direct Media,

Treći panel bio je posvećen budućnosti CSR-a, trendovima, izazovima i implikacijama. Čuli smo mišljenja stručnjakaMiloša Jankovića, menadžera komunikacija Fondacije Catalyst Balkans; Nevena Marinovića, izvršnog direktora Smart Kolektiv-a i Izvršng Koordinatora Foruma Poslovnih Lidera Srbije; Siniše Mitrovića, savetnika predsednika Privredne komore Srbije i Vesne Savić Đukić, Fundraising Specialist, Unicef Srbija. Panel je moderirala Vanja Kovačev, PR Specialist.

Vesna Savić Đukić iz Unicefa je istakla:

– UNICEF ima najveći humanitarni magacin na svetu koji ima saradnju sa preko hiljadu dobavljača različite opreme koja je neophodna u vanrednim situacijama. Imamo tu vrstu prednosti . Pored razvojnih programa koje radimo mi pružamo i podršku za programe u vanrednim situacijama.

Konferenciju je podržao UNICEF i kompanije Telenor Srbija i IKEA.

Ukoliko ste propustili konferenciju možete je pogledati na sledećem LINKU.