Početna Kultura „Kazimir i Karolina“ pokosili konkurenciju

„Kazimir i Karolina“ pokosili konkurenciju

PromoKnjigeVranesevica_01

Pretposlednji dan Pozorja, tradicionalno programski, ostaje mahom u senci žiriranja i odluka o nagradama.
I iako su i o sinoćnjem danu nastavljeni programi Dana knjige na kojima je bila predstavljena monografija “Ulaz slobodan”. Pozorišna muzika Predraga Vraneševića, čiju moderaciju je vodio teatrolog Svetislav Jovanov, dok su u centralnom delu programa bile izvedene predstave “Dr Nušić”, u režiji Kokana Mladenovića u koprodukciji Narodnog pozorišta iz Sombora i Kruševačkog, a u okviru međunarodnog programa “Krugovi”, Sterijanci su bili u prilici da “guštaju” uz Krležin “Vučjak” u režiji, Ivice Buljana i izvođenju hrvatskog narodnog kazališta, ipak je sterijanska publika i pozorišnici, bila fokusirana na komentarisanje, polemisanje, slaganje i oduzimanje – odlukama žirija na jubilarcu Festivala.

KokanMladenovic-BLU_001

Naime, žiri u sastavu: Branka Krilović, pozorišna kritičarka; Olga Dimitrijević, dramska spisateljica; Darko Lukić, teatrolog; Igor Bojović, dramski pisac i Milivoje Mlađenović, teatrolog, odlučil su da Sterijine nagrade za najbolju predstavu i režiju dodele “Kazimiru i Karolini”, Ateljea 212, urađenu po tekstu Edena fon Horvata, u režiji Snežane Trišić. “Zmajeubice”, Milene Marković, odnosno autorka sama, ovenčana je Sterijinim priznanjem za tekst savremene drame, ali i za muziku – Vladimir Pejaković, te kostim – Maje Mirković, koja je nagrađena i za kostimografska rešenja u predstavi “Kazimir i Karolina”.  Sterijinu figurinu kao nagradu za glumačka ostvarenja poneće sobom ove godine – Anita Mančić za ulogu blanke u predstavi “Dok nas smrt ne rastavi”; Katarina Žutić za Ernu u predstavi “Kazimir i Karolina”; Jelena Đokić za ulogu Karoline u istoimenom komadu i Nebojiša Ilića za ulogu Donda Vojina iz predstave “Providenca”. Najboljom mladom glumicom žiri je ove godine držao Jovanu Gavrilović a glumcem Slavena Došla za ulogu u predstavi bitef teatra, “Život stoji, život ide dalje”, koja je istovremeno dobila figurinu i za inovativni pristup angažovanom pozorištu. Neopravdano i posve nejasno, gotovo skrajnuta, te večeri pred publikom i žirijem odigrana koprodukcija Somborskog narodnog i Kruševačkog pozorišta “Dr Nušić”, u režiji Kokana Mladenovića, dobila je Sterijinu nagradu jedino za scenski pokret, kojom je ovenčana Andrea Kuleš.

DoktorNusic-BLU_008

Kako to i biva, iz godine u godinu, koje pamte pozorišnici i potpisnica ovih redova, velika su očekivanja bila u pogledu na komšiluk, odnosno susednu hrvatsku produkciju, te je „Vučjak“, Ivice Buljana okupio impozantan broj publike, mahom one koja se pojavljuje na otvaranjima i beogradskim hit predstavama, sa sve tezama da “mi ne umemo da napravimo predstavu”, te je i ove večeri pozorijanske bilo i više nego li zanimljivo gledati i uočavati ko teatru i Talijinom hramu pristupa selektivno a iz advokatske, univerzitetske, umetničke, novinarske i ostale struke.

Vucijak-BLU_007

Do te mere je osobina “zagledanosti u veće i bolje od našega” simptomatična za hronike palanačkog života da se prava mini drama odigrala i u čuvenom šestom tzv. funkcionerskom redu scene Jovan Đorđević SNP, kada su se na mestima predviđenim za najviše zvaničnike, poput premijera ili gradonačelnika, pojavila dva izrazito dobronoseća i mišićnom masom dobro formirana mlada muškarca na koje su osvedočeni Sterijanci gledali sa priličnom znatiželjom iščekujući nekoga iz Banovinskog zdanja ko bi dao objašnjenja o novim a nepoznatim vojvođanskimfunkcionerima.

Vucijak-BLU_001

Dodelom nagrada i predstavom “Violinista na krovu” večeras ćemo se pozdraviti sa ovogodišnjim šezdesetogodišnjakom festivalskim, koji je Novi Sad, makar na desetak dana učinio mekom međunarodne teatarske scene.

 

Autor:Teodora Ž. Janković
Foto: Branko Lučić

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here