Novi Sad, grad koji je poneo titulu evropske prestonice kulture pre tri godine, konačno je obogatio svoju umetničku scenu, tačnije pozorišni segment umetničke scene ili kako bi profesionalni kuvari rekli-obogaćen je sastojkom koji nedostaje, a to je autorski projekat diplomiranog glumca Tanasija Ćakića u formi pozorišne predstave After After koja se po prvi put u istoriji savremenog srpskog teatra bavi muškim mentalnim zdravljem, društveno-osetljivom temom o kojoj nema dovoljno reči u našoj svakodnevici. Ono što posebno izdvaja ovaj pozorišni komad, koji je nastao kao rezultat autorovog boravka na umetničkom kampu u Poljskoj pod pokroviteljstvom eu fonda Kreativna Evropa, a u organizaciji novosadske nevladine organizacije Kulturanova je socijalna inkluzija kao sastavni deo ove pozorišne predstave zahvaljujući kojoj ova predstava ima prevod na srpski znakovni jezik i dostupna je gluvoj i nagluvoj publici, kojima je maternji jezik srpski znakovni jezik.
Novosadska premijera pozorišne predstave After After autora Tanasija Ćakića bila je 12. novembra u Savezu kolektivne umetničke prakse. Tanasije Ćakić, koga je novosadska pozorišna publika upoznala zahvaljujući autorskoj predstavi, a televizijska publika ga je zapazila u televizijskoj seriji “Jutro će promeniti sve” za NS Hroniku govori o svim društveno važnim temama koje nedostaju u medijima masovne komunikacije- mentalnom zdravlju, rodnoj ravnopravnosti, borbi protiv diskriminacije, socijalnoj inkluziji u umetnosti i ceni umetničke slobode. Razgovor donosimo u nastavcima.
Tanasije, hvala Vam što govorite za NS Hroniku, kada ste kao umetnik prvi put počeli da razmišljate o temi muškog mentalnog zdravlja i načinu kako da iz profesionalnog ugla diplomiranog glumca progovorite o ovoj temi?
Tema mentalnog zdravlja i bavljenja glumom se kroz moj život prožimaju odavno. Kao glumac, u svakoj ulozi tražim način da razumem osobu koju igram, za to je potrebno puno empatije i introspekcije. Prijemni sam položio s odlomkom iz romana “Prednosti jednog marginalca” (Perks of being a wallflower), i nakon diplomiranja sam želeo da uradim monodramu zasnovanu na tom romanu, sa idejom da istražim kakve posledice traume iz odrastanja ostavljaju na odrasle, prateći život glavnog junaka nakon romana. Na tom projektu sam radio s izvanrednom rediteljkom Ivom Olujić. Taj projekat se nažalost nije realizovao, ali ideja o predstavi koja tretira mentalno zdravlje muškarca je ostala i iz nje se rodio “AFTER АФТЕР”.
Izvor: NS Hronika
Foto: Nikola Kljajić
















































