Početna IT & Business Jasmina Ubiparip: Najvažnija osobina dobrog urednika jeste da prepozna kvalitetne saradnike i...

Jasmina Ubiparip: Najvažnija osobina dobrog urednika jeste da prepozna kvalitetne saradnike i da ima sluha za njihove ideje

Foto: Mirko Tabašević
Foto: Mirko Tabašević

Kada sam je pitala da li zna, da je sinonim za uspešnu urednicu širom Srbije, odgovorila mi je: “Hvala na komplimentu. Iskreno, ne razmišljam o tome na taj način.” U tome i jeste njena draž – skromna, kreativna i poletna. Žena očiju boje glečera! Pomerila je granice, promenila način na koji posmatramo muziku, modu, umetnost i slavne ličnosti. Sve iz onog realnog, ali ružičastog aspekta. Osvojila je naša srca magazinom “Joy”, a sada u carstvu časopisa “Lepota&Zdravlje” postavlja standarde i predstavlja uzor. Za naš portal, iskreno i u svom stilu, govori Jasmina Ubiparip, zamenica glavne i odgovorne urednice najčitanijeg časopisa namenjenog pripadnicama lepšeg pola.

Da li znate da ste sinonim za uspešnu urednicu u Novom Sadu i širom Srbije?

– Hvala na komplimentu. Iskreno, ne razmišljam o tome na taj način. Ono što mi je važno jeste da magazin u čijem sam timu bude što kvalitetniji i zanimljiviji. Da on nešto znači u životima naših čitateljki. Da ih pokrene na pozitivnu akciju. Kao, na primer, kada ih podsetimo da je vreme za pregled dojki. Ili kada u njemu pročitaju životnu priču druge žene i shvate da nisu jedine koje imaju neki problem. I, naravno, da ih inspiriše, zabavi i relaksira, jer to je takođe veoma važna uloga “Lepote&Zdravlja” i nipošto je ne treba potcenjivati. Svima nam je potrebno vreme koje ćemo odvojiti samo za sebe, udubno se ušuškati i uživati u rečima i slikama. I maštati o boljem sutra. To je neprocenjivo.

Kako je počela vaša urednička priča?

– Zapravo, sasvim slučajno. Studirala sam srpski jezik i književnost i pripremala se za zanimanje nastavnika. Doduše pre toga sam na sadašnjoj TV Vojvodina prošla audiciju za novinara- pripravnika, ali sam se tamo kratko zadržala. Kamera jednostavno nije za mene. Dakle, kao apsolvent srpskog jezika i književnosti, u “Color Press Group” došla sam da bih odradila studijsku praksu. Mesec dana sam stažirala, kao lektor, a zatim i dobila stalan posao. Bilo je to u martu. Već krajem godine, sa kolegom Momirom Borockim uređivala sam magazin “Bravo”. Prvi broj prvog licencnog magazina u Srbiji. Možete li da zamislite koliko je to bilo uzbudljivo?! Od tada, ne mogu da zamislim sebe da radim neki drugi, a ne urednički posao. Nije da nisam pokušala, ali jednostavno, vizualizacija “zakaže”.

Kako uspevate da održite kvalitet magazina kakav je “Lepota&Zdravlje” i na koji način urednički tim dolazi do ideja? Šta vas inspiriše?

– Kvalitet magazina “Lepota&Zdravlje” upravo je u njegovom timu, na čelu sa našom glavnom urednicom Lidijom Ćulibrk. Timski rad je zaista najbitniji, i to nije fraza. Ono što čini magazin jeste redakcija, a najbitnija osobina dobrog urednika jeste da ume da prepozna kvalitetne saradnike i da ima sluha za njihove ideje. Da ume da odabere one teme koje su od opšteg značaja, tj. “dodiruju” živote mnogih ljudi, a da su ujedno sveže, nove, još neispričane. To ne možete da uradite ukoliko ste egocentrični, mislite da ste uvek vi u pravu, da sve najbolje znate i namećete svoju volju. Naprotiv, kada bolje razmislim, posao urednika i jeste sličan nastavničkom poslu – treba da pomognete saradnicima da razviju svoje ideje i da ih kanališete u pravcu koncepta magazina i ideje koju, kao urednik, želite da prenesete. To je jedino u čemu ne smete da budete popustljivi. Druga stvar koja je ključna za uspeh “Lepote&Zdravlja” jeste prilagodljivost na promene koje donose nove tehnologije. Odavno smo shvatili da magazini ne mogu da ostanu dvodimenzionalni, već da moraju da se razvijaju u različitim pravcima – kao portal, na društvenim mrežama, u vidu konferencija, sportskih, modnih i beauty događaja…

Dug vremenski period bili ste glavna urednica magazina “Joy”, kakva iskustva nosite iz tog perioda?

– Rad u magazinu “Joy” bio je veliko iskustvo za mene, posebno u periodu između 2004. i 2007. kada sam ga prvi put radila. Bio je to još jedan “prvenac” – prvi broj Joy-a izašao je početkom 2002. godine – samo mesec dana nakon prvog broja magazina “Bravo” i bio je to prvi ženski licencni magazin u Srbiji. U trenutku kada sam se našla u uredništvu ovog magazina na našem tržištu još uvek nije bilo modnih brendova. Da li možete to da zamislite? Koliko je bilo teško raditi bilo šta u vezi sa modom ako u ponudi postoje samo “butici” – kako da kažete čitateljkama koje žive širom naše zemlje “haljinu koju vidite u editorijalu možete kupiti u gradu tom i tom, u butiku, recimo, ‘Šik’, u ulici toj i toj”. I nigde drugde. A one žive stotinama kilometara daleko! Tek 2006. godine otvorena je prva prodavnica brenda “Zara”. Sećam se koliko su bili zapanjeni u tadašnjoj centrali Joy-a, u izdavačkoj kući “Marquard Media”, kada su me na jednom sastanku u Minhenu pitali koje modne brendove imamo u Srbiji i ja sam nabrojala – dva?!

Kakav je osećaj znati da su neke generacije odrasle uz časopis koji ste radili, kao što i sada sazrevaju uz magazin “Lepota&Zdravlje”?

– Divan, naravno. Verovatno za urednika nema većeg komplimenta od onoga kada vam neko kaže da redovno kupuje i voli magazin u čijem ste nastajanju učestvovali.

Jasmina Ubiparip (2) - Copy

Možete li nam nabrojati “zlatna pravila” koja primenjuju uspešne žene? 

– Onako kako ja to vidim, zlatno pravilo uspeha krije se u formuli “kreativnost + pozitivan odnos prema životu + posvećenost (koja podrazumeva i vredan rad) + samopouzdanje”. Naravno, nipošto ne tvrdim da sam uspela da objedinim sve ove sastojke!

Žene su “paklena bića” kada je reč o tome koliko obaveza mogu da ponesu na svojim leđima. Kako, i na koji način, vi postižete sve obaveze?

– Možda ću sada razočarati one koji očekuju neki originalan odgovor ili korisnu “prečicu”. Nažalost, jedini način da postignete sve, ako od života želite mnogo i dan vam je ispunjen obavezama, jeste – dobra organizacija. Fokusiranost na prioritete je ključna. Nažalost, to znači da ćete ponekad propustiti najbolju žurku da biste završili najdosadniji izveštaj i da ćete morati usred noći da pravite masku za završnu priredbu vašeg deteta, jer jedino tada imate vremena. Ili nešto gore – da peglate, recimo.

Kako izgleda vaš radni dan?

– Burno. U pozitivnom smislu. Rano jutro mi sa porodicom protekne u pripremama za školu, odnosno, posao. Najčešće sam već od 8-9 časova u redakciji. Samo radno vreme uvek mi proleti, bilo da je u pitanju dan u kancelariji, na nekom snimanju, promociji, sastancima, događajima koje mi organizujemo… Sve navedeno podjednako je zanimljivo, a najveća prednost uredničkog posla upravo je u tome što je toliko raznovrstan. Jednog dana kreirate koncept novog broja, drugog radite na organizaciji nekog događaja ili snimanja, trećeg imate ugovoren intervju, četvrtog radite na dizajnu, petog gostujete u nekoj emisiji, šestog pišete izveštaj, sedmog je zakazan sastanak sa advertajzingom…

Paralelno sa svim tim komunicirate sa saradnicima, čitate i opremate tekstove, birate fotografije, osmišljavate dizajn strana, pregledate korekture…

– Radni dan se trudim da završim do 17, najkasnije 18 časova i da veče provedem sa porodicom, ali mislim da urednik zapravo nikad ne prestaje da razmišlja o izdanju. Često mi najbolje ideje za naslov padnu na pamet u nekoj nepovezanoj situaciji, dok se tuširam, na primer, ili se probudim usred noći jer se setim da nisam odgovorila na važan mail. U finišu broja dešava se da smo u redakciji “od jutra do sutra”. Znam, zvuči naporno i ponekad i jeste, ali ima tu i mnogo onog pozitivnog adrenalina koji vas obuzme kada kreirate nešto. Neka vrsta stvaralačkog zanosa. Nekoliko puta mi se desilo da mi, kada se usred noći vratim kući posle sati i sati u redakciji, muž kaže: “Pa ti uopšte ne izgledaš umorno!” To je valjda zato što budem zadovoljna onim što smo uradili.

Šta smatrate najvećim uspehom u životu?

– Činjenicu da moju porodicu čine fantastične osobe (namerno ne kažem ljudi jer je tu i jedan pas) sa kojima je svaki trenutak dragocen! Izuzev kada “nekima od njih” pet puta moram da ponovim da odu da uče, a oni se i tada prave da nisu čuli!

Da li je istina da se urednice ženskih magazina mnogo bolje zabavljuju u odnosu na “obične” žene?

– Činjenica je da bismo veoma lako mogle da se zabavljamo bolje u odnosu na žene koje se bave drugim zanimanjima, jer, hej, ipak smo mi te koje prve dobijamo informacije o tome gde se dešavaju najzanimljivije stvari i gde je najbolji provod. Ali isto tako je činjenica da ćete nas češće zateći u kancelariji nego na žurki. Sloboda izbora.

Svako od nas ima najdraži album sa uspomenama iz detinjstva. Opišite ga u tri reči…

– Sreća, sreća, radost! Je l’ to ok? To su tri prve reči koje su mi pale na pamet!

Kada kažemo “Novi Sad” na šta prvo pomislite?

– Na svoju porodicu.

Za kraj, šta biste poručili našim, ali i vašim čitaocima?

– Da se trude da na život uvek gledaju s lepše strane. To je ujedno i ono što želimo da naš magazin prenosi: kada, nakon čitanja, zaklopimo stranice “Lepote&Zdravlja”, da se osetimo pozitivnije i lepše.

Autor: Tamara Kovačević
Foto: Mirko Tabašević; Privatna arhiva

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here