Početna Srpska Atina Kako bi naš grad trebalo da izgleda za pet godina

Kako bi naš grad trebalo da izgleda za pet godina

tramvaj-novi-sad-1068x700

Brojne manifestacije, festivali, kulturna scena, gastronomija i spomenici istorije i prirode su ono čime se Novi Sad predstavlja i diči. Naš grad je prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvoj polovini 2015. godine posetilo 80.771 turista, dok je broj noćenja za isti period 159.793. Turistička poseta našem gradu je iz godine u godinu sve veća.

Malo smo istražili šta nas očekuje u budućnosti i koji su najveći projekti. Naravno, ovo važi samo ukoliko se gradske vlasti budu držale planova.

Most na Ribarcu

3432-mostribaraczig1

Prema najnovijim informacijama, procedura oko tendera i potpisivanja ugovora o izgradnji bi trebalo da bude gotova do novembra ove godine. To znači da bi novi, pešačko-biciklistički, most mogao spajati Kej sa Ribarcem već krajem ove godine.

Predlog o građenju mosta podnesen je još pre četiri godine, a u međuvremenu je izabrano njegovo arhitektonsko rešenje. Most će biti širok najviše 7,5 metara, dugačak 270 i visok najmanje 9 metara, što će omogućiti bezbednu plovidbu na tom delu Dunava. Predviđena je i izgradnja solarnih panela duž ograde, koji bi zimi grejali hodnu podlogu, kako ne bi došlo do smrzavanja.

Novosađani su već predložili da most na Ribarcu dobije ime “Most Velje ribara”, po Velimiru Teodoroviću  koji je tokom rušenja Mosta slobode u NATO bombardovanju Novog Sada iz Dunava spasio 9 ljudi. Za svoje herojsko delo nikada nije bio nagrađen niti odlikovan od države, a preminuo je u januaru ove godine.

Novi Žeželjev most

Railroad_Bridge_01

Ovaj most je trebalo da bude završen još 2013. godine, a prema poslednjim informacijama, očekuje se da će biti izgrađen u novembru 2016. godine. Stari je srušen u NATO bombardovanju, a njegovi lukovi bili su jedan od simbola Novog Sada.

Novi most će se nalazati na istom mestu i svojim izgledom podsećaće na stari. Izgradnja železničkog mosta u Novom Sadu košta 45,3 miliona evra, koje obezbeđuju budžeti EU, Republike, Grada i Pokrajine.

Novi drumski most preko Dunava

novi_most_09

Najave o izgradnji novog mosta na stubovima nekadašnjeg “Mosta cara Franca Jozefa” i dva tunela isod Petrovaradinske tvrđave još uvek nemaju svoj epilog. Most bi trebalo da spaja tunele ispod Tvrđave i Bulevar Cara Lazara. Podsetimo, pre 5 godina idejno rešenje tog novog mosta je na Međunarodnom konkursu grada Novog Sada, od šest pristiglih, izabrano za najbolje.

Prema tom rešenju, most bi bio u obliku kontinualne grede sa plitkim lukom. Imao bi dve zasebne trake u oba pravca, sa razdelnim ostrvom i pešačke staze. Procenjeno je da bi koštao između 30 i 40 miliona evra.

Od autora koji su konkurisali za najbolje idejno rešenje novog mosta, bilo je zahtevano da most ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu i da se njime rastereti saobraćaj u podnožju iste, s ciljem zaštite i očuvanja.

Dino park

DinoPark_Praha_Vstup

Iako je njegovo otvaranje bilo najavljeno za 15. Septembar, to se nije dogodilo. Krajem avgusta su počeli radovi na izgradnji parka iza bazena na Spensu. Prvobitno, Dino park je trebalo da bude postavljen kod Železničke stanice, ali je pod pritiskom javnosti pomeren na deo u okolini Spensa

Čak 15 pokretnih i 5 statičnih replika dinosaurusa bi trebalo da stoje na prostoru od 1,8 hektara. U planu je i sadnja 40 stabala.

Marina na Dunavu

marina-orto_0

Slično kao i novi drumski most i tuneli, priča o izgradnji marine je izgleda zaboravljena. Podsetimo, nadležni su najavljivali ovo kao veliki projekat koji bi trebalo da bude u potpunosti završen do 2021. godine. Predviđeni produžetak izlaska grada na obalu Dunava podrazumeva područja Kameničke ade, Ribarskog ostrva i dela između mornarice i kupališta “Štrand”.

Na Kameničkoj adi je planirana izgradnja kompleksa hotela, komercijalno poslovnog centra i marine koja je uslovljena nasipanjem središnjeg dela ade. Ribarsko ostrvo bi ovim planom doživelo promene u neznatnoj izgradnji objekata, dok bi akcenat bio na turizmu, sportu i rekreaciji.

Izvor: luftika.rs

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here