Početna Aktuelno Održana konferencija CSR Srbija – Jačanje zajednice i empatije ključna poruka skupa

Održana konferencija CSR Srbija – Jačanje zajednice i empatije ključna poruka skupa

0

Danas je u prostorijama Privredne komore Srbije održana konferencija CSR Srbija – Pioniri društvene odgovornosti koju od 2015. godine organizuje Color Media Communications. U godini kada je prvi put održana, o ovoj temi se jedva i govorilo i prvo je mesto gde su se spojili predstavnici državnih institucija, međunarodnih organizacija, kompanija, akademske zajednice i nevladinog sektora. I devet godina kasnije, impakt ovog događaja potvrđuje da je pravo mesto odakle će krenuti nove ideje i akcije za rešavanje održivih problema i spajanje zajednice.

Na otvaranju konferencije govorila je Brankica Janković, poverenica za ravnopravnosti i istakla je da se moramo udruživati i sarađivati kako bismo donosili kapitalne promene u društvu.

“Ono što je do skoro bio novac i profit, to je danas poverenje. Mislim da je sada zaista teško i steći i zadržati poverenje. O tome treba da svi mi vodimo računa, a pogotovo kompanije. Ljudi su danas izgubili poverenje u institucije, u kompanije, u društva, to je opšte stanje. A kako to možemo da promenimo? Samo zajedno, koračajući ka zajedničkom cilju”, navela je Janković.

Kako je rekla Dejana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji “dok stojimo na prekretnici koju definišu ključni globalni izazovi, jasno je da poslovni sektor ima veliku sposobnost da oblikuje našu zajedničku budućnost. Odluke koje donosimo danas imaju dalekosežne posledice za decu i porodice”.

“Saradnja je ključna reč u sve složenijem globalnom pejzažu. Prepoznavši svoju ključnu ulogu, kompanije se udružuju u ovim naporima, ulažu svoje resurse i uticaj kako bi osigurale održiva rešenja koja koriste deci i mladima”, zaključila je Kostadinova.

Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS-a je okupljenima predstavio istraživanja koja PKS vodi i istakao da mora krenuti od menjanja sistema kako bi pojedinačne akcije različitih aktera bile valorizovane i kako bi se poredak poboljšao da prati potrebe budućih generacija.

“Jako je važno da kažemo da imamo napredak. Došlo je do promene kulture organizacije. Zaposleni nisu više samo računovodstveni trošak, oni postaju najveći resurs. Nove generacije prepoznaju vrednosti kompanija, da li tu ima mesta za empatiju, za inkluziju, za služenje zajednici. Došlo je do kvantifikacije interesa”, istakao je Mitrović.

Robert Čoban, organizator konferencije je takođe pozdravio okupljene i dodao da “kontinuitet da o nečemu govorite i da se nekom temom bavite svake godine, kao što se mi bavimo CSR-om, pokazuje da od 2015. ozbiljno govorimo o temi društveno odgovornog poslovanja i to radimo najduže u Srbiji”.

How to Improve Corpo Reputation? Lideri korporativne komunikacije i društvene odgovornosti u Srbiji je prvi panel u kome su učestvovali Marko Platiša, AstraZeneca, Uroš Gostović, Vega IT, Ivana Kostić, Air Serbia, Dragan Lupšić, Heineken Srbija i prof dr Milica Kostić-Stanković, Fakultet organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu. Moderator je bila Tamara Grubiša, Serbia Business Run.

Kompanije koje su učestvovale u ovom panelu imaju širok dijapazon projekata i svaka od njih menja poslovno okruženje na bolje. Projekti o kojima su govorili su obuhvatali zaštitu životne sredine, osvešćivanje građana o relevantnim društvenim pitanjima, edukacija dece i mladih, zdravstvena zaštita.

“Knjiga “Život Preduzetnika” je nova akcija koju smo pokrenuli sa lansiranjem knjige koju je napisao naš CEO Saša Popović. Celokupan iznos od prodaje knjige smo odlučili da usmerimo na stipendiranje mladih ljudi kako bi lakše završili školovanje i pronašli svoje prvo zaposlenje”, rekao je Gostović iz Vega IT.

“Trogodišnji projekat ,,Bustuj zdrave navike” je usmeren na podizanje svesti o gojaznosti i podsticanju zdravih navika kod dece kako bi se poboljšalo njihovo celokupno blagostanje. Program vršnjačke edukacije u osnovnim školama sprovodi se u saradnji sa udruženjem „Uvek zdrav stav“, naveo je Platiša iz AstraZenece.

Dragan Lupšić, predstavnik kompanije Heineken je govorio o projektu Rezervoar gde su prepoznali problem pijaće vode u Srbiji i gde se bave podizanjem svesti o važnosti očuvanja i oporavka prirodnih vodnih resursa Srbije kao i o projektu Kad ide tura ne ide gas podižu svest o tome koliko je opasno voziti pod uticajem alkohola.

Drugi panel je bio Responsible Corporate Citizens – Da li su kompanije opravdale poverenje koje u njih imaju i klijenti i zaposleni? a govorili su Vera Vuković, British Motors, Tijana Koprivica, Delta Holding, Željko Mitkovski, Fondacija Ana i Vlade Divac, Nikola Božić, Fakultet za primenjenu ekologiju “Futura” i Siniša Mitrović, rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS. Moderirala je Olivera Stefanović Stanković, Proglas Public Relations.

Zaposleni u kompanijama menjaju poslovnu kulturu naše zemlje. Kako je navela Tijana Koprivica iz Delta Holdinga njihovi zaposleni se vrlo rado odazivaju na sve akcije ove kompanije i podržavaju sve što oni rade. Kroz projekat Naše selo gde obnavljaju i modernizuju sela u Srbiji, zaposleni iz različitih sektora su svoja znanja i veštine stavili na raspolaganje meštanima kako bi ih naučili da na najbolji način koriste nove kapacitet koje su dobili.

Značaj svih društveno odgovornih projekata o kojima se govorilo na današnjoj konferenciji je veliki za privredu i društvo. Svojim dobrim primerima verujemo da će i ostale kompanije motivisati da se uključe u rešavanje gorućih problema a sve za dobrobit budućih naraštaja.

Izvor: Color Media Communications
Foto: Color Media Comunications