Početna Aktuelno Održana konferencija “SERBIA GOES GREEN” – Srbija je sa reči prešla na...

Održana konferencija “SERBIA GOES GREEN” – Srbija je sa reči prešla na dela

0

Danas je u punoj sali hotela Hyatt u Beogradu održana konferencija “SERBIA GOES GREEN” posvećena zaštiti životne sredine i očuvanju prirode koja nas okružuje. Konferenciju kompanija Color Media Communications uspešno organizuje od 2016. godine.

Goste je na početku pozdravio domaćin, Robert Čoban, predsednik Color Press Group rečima da je za većinu ljudi Srbije ovo važna tema i zato se njom bavimo svake godine i nadamo se da ćemo doprineti podizanju svesti i novim idejama u rešavanju ekoloških problema koji su naša svakodnevnica.

Konferenciju je otvorila Dubravka Đedović, ministarka rudarstva i energetike u Vladi Republike Srbije rečima da je Srbija prešla s reči na dela u oblasti energetike i energetske efikasnosti.

“Ove nedelje je ministarstvo rudarstva i energetike predstavilo Nacionalni plan za energetiku i klimu Republike Srbije do 2030. godine sa vizijom do 2050. Ključni ciljevi koje smo postavili su povećanje učešća obnovljivih izvora energije u proizvodnji električne energije na 45% čime će pored uglja obnovljivi izvori energije postati ravnopravni domaći izvor električne energije, značajno povećanje energetske efikasnosti bez koje ne možemo da postignemo energetsku tranziciju, takođe smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte za 44% do 2030. Subvencijom države ćemo stimulisati građane da ulažu u energetsku efikasnost”, zaključila je Đedović.

Okupljenima se obratio i Nj.E. Emanuele Žiofre, ambasador i šef Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji i na početku svog izlaganja rekao je da Evropska unija je postavila visoki cilj za budućnost, da Evropa postane klimatski neutralni kontinent do 2050, a da se 57% ciljeva dostigne do 2030.

“Evropska unija želi da Srbija postane njen član i pomažemo joj u pripremi njenog članstva. Tu je Zelena agenda jako važna i spremni smo da pomognemo u infrastrukturalnim promenama koje moraju da se dese u zelenoj tranziciji”, dodao je Žiofre.

Tatjana Matić, direktorka Fonda za razvoj Republike Srbije je takođe pozdravila okupljene i istakla da održivo korišćenje resursa i energije, smanjenje negativnog uticaja na životnu sredinu, primena inovacija i digitalnih alata i pre svega – znanje, postali su krovni kriterijumi kojima se Fond rukovodi prilikom dodele sredstava privredi.

“Moram da istaknem i da smo i do sada u okviru linije za investicione kredite i kredite za podsticaj preduzetništva, posebnu pažnju obraćali na projekte koji se odnose na zelenu tranziciju. Fond je tako ranijih godina, a najviše tokom 2022. godine, odobrio investicione kredite za ugradnju solarnih panela, opremu za solarne elektrane i postrojenja za biogas. Ukupno za takve poslove odobreno je 202 miliona dinara kredita i 25,4 miliona dinara bespovratnih sredstava”, dodala je Matić.

Nakon zvaničnog otvaranja krenule su panel diskusije gde smo od ljudi iz struke i biznisa čuli šta se radi i planira u oblasti zaštite životne sredine.

Prvi panel na konferenciji je bio “Focus on ESG – Životna sredina, društvo i upravljanje u centru poslovanja” u kom su učestvovali Dejan Janjatović, zamenik predsednika Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke, Maja Vukadinović, posebna savetnica za energetsku efikasnost u Ministarstvu rudarstva i energetike, dr Radman Šelmić, savetnik predsednika PKS za zelenu i cirkularnu ekonomiju i digitalnu transformaciju i Mia Zečević, vlasnica i generalna direktorka, Novaston. Moderator je bila Teodora Pasulj, ESG menadžerka, PwC Srbija.

ESG je tema u povoju u Srbiji i tek ćemo o njoj razgovarati i gledati kako se kompanije snalaze u poštovanju ovih standarda.

“NLB Komercijalna banka je princip održivosti postavila u centar svojih poslovnih akcija i bankarskih odluka. Preduzeli smo značajan niz koraka u 2023, koji doprinose i društvu i životnoj sredini, i obezbeđuju održivo poslovanje same banke. Celokupna električna energija koju smo u 2022. iskoristili došla je iz obnovljivih izvora, čime smo smanjili naš karbonski otisak za više od 6.000 tona. Implementirali smo proces bespapirne nabavke, do kraja godine ćemo u rad pustiti i našu prvu solarnu elektranu na krovu centralne zgrade, a takođe je planirana i postepena zamena voznog parka hibridnim i električnim automobilima”, rekao je Dejan Janjatović, zamenik predsednika Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke.

“One kompanije čiji projekti nisu usklađeni sa ESG standardima imaće drugačiju procenu rizika, teže će moći da se zaduže, dobiju razvojni kredit ili razvojnu investiciju – generalno, imaće lošije finansijske uslove”, istakla je Mia Zečević iz kompanije Novaston.

“Ne bi bilo pogrešno reći da je primena ESG principa posebno važna u industriji nekretnina. Na našem tržištu to podrazumeva i svojevrsnu edukaciju investitora”, dodala je Zečević.

Drugi panel je bio “Planet First – Projekti i akcije koji čuvaju životnu sredinu za buduće generacije” i učestvovali su Milica Begenišić, ESG menadžerka, Yettel, dr Olga Gavrić, saradnik u nastavi, Poljoprivredni fakultet u Beogradu, Majda Adlešić, vlasnica i direktorka, Ekokoncept pogon, Nevena Đukić, direktorka CEEFOR-a i Dragana Korica, izvršna direktorka, Savet zelene gradnje Srbije. Moderirala je Marina Lučić, sociološkinja i PR expert.

Mnogo akcija i projekata zarad poboljšanja ekološkog stanja u zemlji je u izradi i realizaciji. Postajemo svesniji da moramo krenuti od sebe da bismo menjali društvo. Tranzicija mora da krene od pojedinaca, kompanija i zainteresovanih ciljnih grupa.

“Yettel kompanija je sakupila i reciklirala 133 tone plastike i 64 tone papira i već 10 godina ne koristimo plastične kese u svojim prodavnicama i korisnicima nudimo opciju elektronskog umesto papirnog računa. Postavili smo ambiciozni cilj da imamo milion recikliranih mobilnih uređaja do 2025”, navela je Milica Begenišić, ESG menadžerka.

Poslednji panel je bio “Sustainable Development in Serbia – izazovi, izveštavanje i poslovanje u skladu sa principima održivog razvoja”, a govorili su Tijana Koprivica, direktorka održivog poslovanja, Delta Holding, Svetlana Popović, Senior Media Buyer & QMS Representative, Direct Media United Solutions, Jovan Protić, nacionalni koordinator Međunarodne organizacije rada (MOR) za Republiku Srbiju i Milan Veselinov, osnivač i direktor, CirEkon. Moderator je bila Ana Bovan, predsednica Centralnog evropskog foruma za razvoj (CEDEF).

Nije više bitno samo šta radimo već i kako radimo i kakav to benefit, a i uticaj ima na društvo u celini. Impakt na zajednicu se vidi i čuje i oprez je neophodan. A neophodno je i veće angažovanje svih zainteresovanih strana.

“Delta holding ima veliki broj društveno odgovornih projekata i trudimo se da to budu razvojno orijentisani projekti koje doprinose zajednici jer mi to uvezujemo sa našim održivim razvojem. Naše znanje želimo da prenesemo drugima i pomognemo malim preduzetnicima, pogotovo gazdinstvima, gde ih učimo kako da i njihova poslovanja postanu održiva”, rekla je Tijana Koprivica, direktorka održivog poslovanja.

“Direct Media je kompanija koja veoma vodi računa o svojim zaposlenima i prati sve svetske trendove koji doprinose održivosti sistema. Sertifikati koje dobijamo su samo potvrda našeg rada i vrednosti koje su ključni deo našeg sistema. Upravo smo dobili srebrnu medalju od međunarodne agencije za vrednovanje korporativne društvene odgovornosti – ‘Ecovadis’, prva smo domaća medijska agencija koja poseduje potpuni ‘Family Friendly sertifikat’ što ukazuje da se u ovoj kompaniji stvara i neguje porodično-prijateljsko okruženje, a pri samom su kraju sertifikacije za Društveno-odgovornog poslodavca čime ćemo postati prva kompanija u Srbiji sa ovim sertifikatom”, navela je Svetlana Popović, Senior Media Buyer & QMS Representative, Direct Media United Solutions.

“SERBIA GOES GREEN” još jednom je okupila najpozvanije ljude da govore o ekološkom osvešćivanju, održivom razvoju, cirkularnoj ekonomiji i ESG standardima i potvrdila poziciju lidera u organizaciji ekoloških i drugih događaja u regionu.

Detaljniji program sa učesnicima konferencije možete pogledati na linku.

Događaj su podržali Coca-Cola HBC Srbija, NLB Komercijalna banka, Direct Media United Solutions, Yettel, Delta Holding i Novaston.

Foto: Goran Zlatković