Početna Gradske teme U auto-školama se čeka na polaganje i po dva meseca

U auto-školama se čeka na polaganje i po dva meseca

0

Budući vozači u Novom Sadu na polaganje praktičnog dela ispita čekaju po dva meseca, a nekad i više.

Kandidati se u auto-školama požuruju da što pre završe sa svojim obavezama koje uključuju polaganje teorijskog dela, polaganje prve pomoći, obezbeđivanje lekarskog uverenja, kao i plaćanje polaganja, kako bi što pre zauzeli mesto na listi čekanja.

Kako u novosadskim auto-školama za “021” tvrde, to se dešava zato što MUP nema dovoljno licenciranih ispitivača, pa u toku jednog ispitnog termina u jednoj školi može da polaže najviše sedmoro ljudi, dok je taj broj ranije bio duplo veći.

Problem je, kako kažu, u tome što u MUP-u ne mogu da zaposle nove ljude zbog zabrane zapošljavanja. Ljude s drugih mesta ne mogu da prebace jer nisu licencirani, nemaju dovoljno iskustva ili odgovarajuću stručnu spremu.

Trenutno u Novom Sadu posluje više od 50 auto-škola, a licenciranih ispitivača u policijskoj upravi ima ukupno šest. Kako za “021” kaže Mladen Rašeta, predsednik Privredne komore auto-škola Srbije, problem je što se svakog meseca upiše mnogo više kandidata nego što mogu da ispitaju svi ispitivači iz MUP-a.

– Jedini način da se to reši je zaposliti još ispitivača u MUP-u, ali se to odlaže već godinama. Mogu se zaposliti samo ljudi iz MUP-a, ali problem je u tome što treba da se polaže za licencu, a i postoji velika razlika u platama između policajca na terenu i ispitivača. Takođe, ispitivači moraju da imaju fakultetsku diplomu, a u sistematizaciji se vode kao da imaju višu školu – navodi Rašeta.

Iako su u MUP-u, po rečima Rašete, svesni situacije već godinama, još uvek se ništa nije rešilo.

Trenutno u Novom Sadu postoji inicijativa da se zaposle ispitivači iz civila i, ako to prođe, Novi Sad će biti prvi grad koji će dobiti civilne ispitivače od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, od kada je i postala obaveza da praktičnom delu ispita prisustvuje ispitivač iz MUP-a.

Međutim, Rašeta nije siguran da bi to rešilo problem, s obzirom na to da su plate ispitivača male i da je moguće da neće biti dovoljno prijavljenih za taj posao, ali i da licencirani ispitivači neće hteti da se zadržavaju na toj poziciji.

Novosađani koji polažu vozačke ispite žale se i na to što su termini polaganja nepredvidivi, pa se tako dešava da su oni van grada ili zauzeti nekim drugim obavezama, kada im iznenada jave da je polaganje sutradan ili u toku te nedelje. Tada oni propuste svoj termin i vraćaju se na listu čekanja, što znači da im se može desiti da im zatrebaju dodatni časovi ili novo lekarsko uverenje, što sve donosi dodatne troškove.

Naime, auto-škole uglavnom dobijaju termine na svakih deset do petnaest dana, a u toku jednog termina ispit može da polaže do sedam učenika.

Izvor: 021
Foto: Ilustracija/Pixabay